suuns_profimedia_velika-0291481037.jpg

Zima je osim nekoliko sjajnih novih imena što će nastupiti u klubovima, donijela i objavu dolaska tri teškaša iz rubrike kucamo na vrata doma umirovljenika. Uvjerljivo najbolji od njih (dobro, jedini stvarno dobri), veliki i uživo uvijek veličanstveni The Cure, svirat će, na nesreću, na onoj odurnoj jarunskoj livadi što se već bezbroj puta dokazala kao nemilosrdni ubojica dobrih koncerata, bendova te svakog veselja uopće pa će svi koji imaju imalo razuma, Roberta Smitha i ekipu ići pogledati na Exit ili negdje drugdje, uključujući youtube, jer i tamo je uzbudljivije nego na polju pored jezera.

Ostala dva imena, Foo Fighters i Whitesnake, na neki su bizaran način skoro pa jedno, jer Foo Figters koji su u roku od dvije ili tri sekunde rasprodali dvije pulske Arene, zapravo su neka vrsta Whitesnakea za 21. stoljeće. Korektni, ali sasvim nemaštoviti i dosadni prangijaši što su nastali kao ostatak ostataka velikih bendova Deep Purplea i Nirvane. Hm, da, svirat će i Dubioza u zagrebačkoj Areni i S.A.R.S. negdje drugdje, metiljat će tu i Michael Buble i Vatra kao i bolesno mnogo tribute bendova, ali to nas ovdje zapravo uopće ne zanima pa pustimo sad olinjale prangijaše, metiljavce te ine joksimoviće i pogledajmo što je novoga u ponudi uzbudljivih klupskih koncerata

ALGIERS: Močvara, 12. veljače, Azimut (Šibenik) 13. veljače

Razne se godine spominju kao početak djelovanja ovog glazbenog kvarteta porijeklom iz Atlante, no kako sami članovi grupe Algiers navode tek su 2012. objavom prvog singla "Blood" shvatili da je to ono čemu su težili tijekom godina glazbenog istraživanja. Ta se njihova vizija u potpunosti iskristalizirala do objavljivanja istoimenog albuma p
rvijenca tri godine kasnije, albuma koji je izašao za jednu od najznačajnijih nezavisnih etiketa danas - Matador Records.

Njihov je spoj gospel vokala i gitarističke glazbe u rasponu od post punka Gang of Four ili A Certain Ratio do electropunk i industrial prizvuka kultnih Suicide, zaintrigirao glazbenu kritiku koja je u pravilu ostala zatečena originalnošću i visokom razinom kvalitete koju su već na svom prvom albumu Algiers isporučili. Kao i obično postojala je kod mnogih skepsa i strah od "ukletog" drugog albuma, koji se nerijetko događa onima koji se odlučuju implementirati nove i nekonvencionalne ideje, pa se takvi već na svom drugom pravom izdanju počinju vrtjeti u krug bezuspješno tražeći izlaz iz okova revolucionarnog im albuma prvijenca.

Na sreću, Algiers su uvjerljivo demonstrirali kako u njihovom slučaju strahu mjesta nije bilo, jer prošle godine objavljeni "The Underside of Power" razoružao i najveće skeptike donijevši im hvalospjeve od strane većine utjecajnih glazbenih medija. Snimljen u Bristolu, a produciran od strane Adriana Utleya (Portishead) ovaj album snažno i beskompromisno progovara o sadašnjosti koju proživljava ova četvorka smještena između New Yorka, Londona i Atlante. Stvarnost je to koju podjednako diktira Trumpova Amerika kao i sve izraženija ksenofobija u Velikoj Britaniji, stvarnost kojoj se Algiers odlučno suprostavljaju svojim strastvenim spojem gospela, soula i post punka.

PROGNOZA: Algiers su na sjajnim nastupima u Rijeci i Primoštenu bili za klasu bolji nego u Zagrebu. Bit će to ovoga puta popravni u Močvari i potvrda klase u Šibeniku.

Upad: 80/100 kuna


CLOUD NOTHINGS: Tvornica kulture. 13. veljače

Sjajni Cloud Nothing, bend koji je nastao kao prošireni solo projekt Dylana Baldija, kroz godine se više držao instinkta nego trendova skupljajući pritom lojalnu fan bazu lakše nego mnogi rock bendovi. Baldijev autorski rukopis godinama je postajao sve grublji i glasniji. Rani indie rock s gotovo pop toplinom zamjenio je težim alter rock zvukom po uzoru na bendove poput Drive Like Jehu ili The Wipers.

Prvo pravo debi izdanje, "Turning On", objavljeno je 2010. i sadržavalo je materijal s EP-a i nekoliko 7-inčnih singlica. Ipak, pravi proboj doživjeli su 2012. sjajnim izdanjem "Attack On Memory". Od artista koji je krenuo s lo-fi snimkama u svom podrumu Baldi je na ovom izdanju kreativno eksplodirao pokazavši što sve može kad dođe u pravi studio i kad na ispravan način uhvatio sirovu energiju benda. Čak i kad se na tren vrati u prošlost i pokaže svoju sklonost pop glazbi, kao što je učinio na "Life Without Sound" iz 2017. Dylan Baldi pokazuje koliko je razvio svoje skladateljske vještine.

Sve što su postigli dosad Cloud Nothings "zamotali" su u zvuk novog albuma nazvanog "Last Building Burning" koji će biti objavljen 19. listopada i kojeg donose u veljači u Tvornicu na jedan od prvih važnih indie koncerata 2019. u Zagrebu.

PROGNOZA: Clud Nothing su potvrđeno vrhunski bend uživo, jednako uvjerljivi u lakšim i "nježnijim" pjesmama kao i u masivnim zvučnim gitarskim udarima. Obavezno pogledati!

Ulaznice su u pretprodaji 90 kn, a na dan koncerta 110 kn.

MARY MAY (Zagreb): Močvara, 13. veljače

Mary May se javnosti prvi put predstavila u travnju prošle godine singlom "Softest Tune" koji je jednoglasno osvojio kritičare. Uslijedili su nastupi na Indirekt, Bloomsday i Hoomstock festivalima, nakon kojih objavljuje još tri hvaljena singla. Krajem listopada 2018. godine objavila je svoj album prvijenac "Things You Can't Put Your Finger On" koji je opravdao sva očekivanja te je od strane više portala proglašen među najboljim izdanjima 2018. godine. U živo svira s bendom kojeg sačinjavaju sjajni glazbenici Luka Čapeta na gitari, Marin Živković na saksofonu i Borko Rupena na bubnjevima.

PROGNOZA: Mary May ima sjajan album i neodoljiv glas, a uspije li napokon uživo prenijeti čarobnu atmosferu s albuma, bit će to jako dobar koncert. Apsolutna preporuka!

Upad: 35 KN

 

BOJANA VUNTURIŠEVIĆ: Tvornica kulture, 15. veljače

Zagrebačka publika imala je prilike čuti Bojanu na nekoliko kraćih nastupa tijekom 2018. – na Zagreb Beer Festu u svibnju te na 14. Pozitivnom koncertu. Novi susret s ovdašnjom publikom bit će pak njezin prvi samostalan cjelovečernji nastup na kojem će detaljnije predstaviti solo album “Daljine”.

Rasplesan i emotivan, album su najbolje dočarali singlovi “Daljine”, “Noćni program” i “Vetar u kosi”, kao i sjajna, otvarajuća “Kese etikete”. “Daljine” su jedan bittersweet album, gdje slatkoću proljetnog duha, nadu u nove ljubavi i happy end, nagriza gorčina melankolije, bijesa i usamljenosti. Svo iskustvo skupljano godinama na regionalnoj sceni, ponajviše kroz odličan bend Svi na pod!, Bojana je sumirala u “Daljinama”, savršenom soundtracku naših dana.

PROGNOZA: Nakon velikih dvorana i open air festivala Zagreb će dobiti priliku “probati” Bojanine pjesme u klupskom okruženju, tamo gdje su nastale i s odličnim prošle sve testove publike. Preporuka!

Ulaznice su u prodaji po cijeni od 40 kn u pretprodaji, odnosno 60 kn na dan koncerta.

 

 

J.R. AUGUST: Kino Kinoteka (Zagreb), 21. veljače

Prvo ovogodišnje izdanje FonoKinoteke ugostit će J.R. Augusta, jednog od najzanimljivijih predstavnika domaće glazbene scene. Svoj repertoar s obiljem raskošnih pjesama, prepunih vokalnih harmonija, zaraznih ritmova i tekstova izvest će u društvu Zbora dvanestorice i pratećeg benda. U kinu Kinoteka zagrebačka publika imati će ujedno i priliku premijerno poslušati materijale s njegovog 6. po redu EP-ja "Dangerous Waters" čiji je izlazak najavljen za proljeće 2019.

PROGNOZA: J.R. Auguste piše pjesme stvorene za velik bend, raskošne orkestracije i zbor pa kada sve to stavi na pozornicu naprosto mora ispasti dobro.

*Ulaznice je moguće kupiti po pretprodajnoj cijeni od 35 kuna online na www.kinokinoteka.hr / www.ulaznice.hr te na blagajni kina. Na dan koncerta cijena ulaznice iznosit će 45 kn.

 

THE STRANGE: Pogon kulture (Rijeka), 23. veljače

Četrnaest godina od objave posljednjeg studijskog izdanja, hvaljenog albuma "Nights of Forgotten Films" grupa The Strange nastupit će u Pogonu kulture gdje će promovirati svoj sjajni album "Echo Chamber"

Indie rock, Americana, garage rock, baroque pop i alter-country samo su neke od alternativnih pop/rock žanrova koje se provlače kroz 10 pjesama koliko ih je uvršteno na briljantni album 'Echo Chamber'. The Strange danas čine Chris Eckman, Dalibor Pavičić i članovi My Buddy Moose.

Precizno zaokružen, filmski atmosferičan, s povremenim dozivanjem Leeja Hazlewooda, Scotta Walkera, Van Dyke Parksa, Burta Bacharacha i Toma Waitsa u sjećanje, dodatnu energiju 'Echo Chamberu' dale su i lijepe gitarske melodije, bogato razgranana brass sekcija, te topla produkcija Antonija Gramentierija koji trenutno slovi za jednog od najcjenjenijih producenata i gitarista talijanske mlađe generacije.

PROGNOZA: "Echo Chamber" je briljantan album, savršeno produciran i odsviran, a sve to bez problema The Strange isporučuju i uživo. Apsolutna preporuka!

ULAZNICE u pretprodaji iznose 70 kn, dok će na dan koncerta za ulaz trebati izdvojiti 90 kn.

 

 

NENEH CHERRY: Kino Šiška (Ljubljana), 26. veljače

Ikona angažiranoga elektronskega popa i hiphopa, fenomenalna Neneh Cherry vraća se nakon sedam godina u Ljubljanu gdje je 2012. na Križankama odžala sjajan koncert s kultnim jazz triom The Thing. Neneh će osim starih klasika u Ljubljani promovirati svoj novi album, odlični "Broken Politics".

Neneh Cherry je karijeru započela početkom 80-ih nakon što se iz rodnog Stockholma preselila u London. Pjevala u post punk bendovima The Slits i Rip Rig and Panic, a nakon prelaska u solo vode albumom prvijencem "Raw Like Sushi" iz 1989. postigla je svjetsku slavu zaradivši hvalospjeve kritike.

PROGNOZA: Neneh Cherry je jedna od najvažnijih i najhvaljenijih glazbenica posljednjih desetljeća i pjevačica kojoj je kvaliteta vlastite glazbe uvijek bila važnija od komercijalnog uspjeha. Apsolutna preporuka!

Ulaznice u pretprodaji 18 eura, a na dan koncerta 22 eura.

 

THE LEMONHEADS: Tvornica, 27. veljače

Evan Dando i Lemonheadsi vraćaju se u Zagreb nakon dugih 11 godina i ljeta 2008., kada su nastupili na Rokaj festu na Jarunu. Nastup u Tvornici kulture krajem veljači biti će im stoga prvi samostalni klupski koncert kod nas.

Bend su davne 1986. osnovali Ben Deily, Jesse Peretz i Evan Dando, koji je do danas ostao jedini originalan član u postavi. Globalni uspjeh doživjeli su albumima “It’s A Shame About Ray” i “Come On Feel The Lemonheads” te obradom klasika Simona & Garfunkela “Mrs Robinson” koja je ostala zabilježena kao njihov najuspješniji singl. Lemonheads su krajem 90-tih prestali s radom, da bi se vratili 2005. Posljednji studijski album, kolekciju obrada naziva “Varshons” grupa je izbacila 2009. godine. Na tragu tog izdanja, no deset godina kasnije, u veljači će realizirati “Varshons 2” na kojem će se naći njihove interpretacije pjesama izvođača kao što su Yo La Tengo, Jayhawks, The Eagles, Nick Cave & The Bad Seeds, Lucinda Williams i Paul Westerberg.

PROGNOZA: Lemonheads imaju u kućici barem dva klasika indie rocka i još nekoliko jako dobrih albuma, sve to i danas zvuči sasvim svježe, dakle, postoje sve pretpostavke za dobar koncert.

Ulaznice u prodaju kreću 7. prosinca po cijeni od 90 kn koja će biti na snazi do kraja mjeseca. Od 1. siječnja do 26. veljače cijena ulaznice će iznositi 100 kn, a na dan koncerta 120 kn.

 

MANGROOVE: Tvornica, 28. veljače

Nakon što je kritika proglasila album "Srce" jednim od najboljih u 2018. godini, Mangroove će ga predstaviti i na velikom koncertu u Tvornici kulture.
Za 15 godina ljubavi i zajedničkog rada te 5 godine braka, Toni Starešinić i Željka Veverec odlučili su napraviti četvrti album te proslaviti ljubav i život, u čemu im je pomogla i druga polovica benda - Leo Beslać i Silvio Bočić. "Srce" je skupilo samo izvrsne recenzije, a plijeni pažnju novinara i van Hrvatske. Najavni singl "Laka sam" ušao je na hrvatsku top 40 ljestvicu te zauzeo etere radija širom regije, baš kao i prethodni singlovi, dok je album još prije službenog pohoda na radio stanice te cd shopove skupio samo hvalospjeve.

PROGNOZA: Fascinantno je koliko su Mangroove napredovali i kako su postali jedan od najboljih i najvažnijih domaćih pop bendova. Svakako vrijedi provjeriti kako im sjajni posljednji album zvuči uživo.

Ulaznice su pretprodaji 40 kuna, dok će na dan koncerta cijena iznositi 50 kuna.

 

 

JONATHAN: Sax, 1. i 2. ožujka, Pogon kulture (Rijeka), 27. travnja

Grupa Jonathan vraća se u zagrebački klub Sax 1. i 2. ožujka na dva nastupa točno uoči odlaska na američku turneju. Klub u Palmotićevoj ulici jedno je od mjesta na kojima su Jonathan zabilježili najviše nastupa, od kojih su mnogi bili rasprodani. Sredinom ožujka Jonathan će obići SAD nastupajući u New Yorku, Atlanti, Memphisu, Appletonu, Chicagu, Chapel Hillu, s posebnim naglaskom na dvije svirke na najvećoj svjetskoj showcase konferenciji i festivalu, velikom SXSW-u u Austinu.

Grupa Jonathan stiže se u riječki Pogon kulture u subotu 27. travnja, na veliki samostalan koncert, njihov prvi u matičnom gradu nakon godinu dana.

Riječki koncert dolazi kao kruna izuzetno uspješnih mjeseci grupe Jonathan započetih tamo u veljači prošle godine objavom albuma „To Hold“ koji je svoje mjesto našao na svim najvažnijim regionalnim godišnjim top listama. Publika je bend mogla vidjeti na mnogim festivalima, a po prvi put posjetili su Rumunjsku i Mađarsku te plasirali svoju glazbu u jednu od najkvalitetnijih domaćih serija, „Novine“.

PROGNOZA: Jonathan su uživo čisti zicer.

Ulaznice: 60/80 kuna

 

 

ZORAN PREDIN: KD Vatroslava Lisinskog, 7. ožujka

Trideset i devet objavljenih albuma. Više od dvije tisuće koncerata od Maribora do Sydneya, od Zagreba do Kaira, od Tešnja do Dublina. Indie rock, gypsy swing, jazzy šansona, kantautorske balade, filmska i glazba za kazalište. Život u kombiju. Sendviči s benzinskih stanica, fileki kolodvorskih restorana i gala večere s predsjednicima država. Suradnja i druženje s kolegama. Pretjerivanja svih boja. Sve se to krije u 40-godišnjoj glazbenoj karijeri koja zaslužuje proslavu gala koncertom koji će predstaviti Zorana Predina u izboru najboljeg iz različitih razdoblja njegove bogate karijere.

Željezni repertoar Lačnog Franza, najljepši momenti nevjerojatne suradnje s dvostrukog albuma “Tragovi u sjeti” ispod prstiju vrhunskog pijanista Matije Dedića, toplina i razigranost gypsy swinga Damira Kukuruzovića, jednog od najboljih svjetskih django gitarista, i kao jubilarno iznenađenje na ovom zagrebačkom koncertu - uvijek zavodljiva Anja Rupel, poslije dugog vremena, s pjesmama legendarnog Videosexa.

Zoranu Predinu, jednom od najznačajnijih slovenskih novovalnih kantautora, zbog njegove provokativnosti i crnohumornih tekstova čak i najveći nesimpatizeri priznaju duhovitu autorsku izvornost i iskričavu nekonvencionalnost. Najvećim komplimentom pak osobno smatra to što su ga proglasili novovalnim Arsenom Dedićem. U svojoj bogatoj umjetničkoj karijeri objavio je 39 autorskih albuma, 4 zbirke poezije i knjigu anegdota “Druga žena u haremu”. Skladao je glazbu za filmove i kazalište, iskušao se u raznim glazbenim stilovima i nastupao po cijelom svijetu, no kako sam kaže - najbolje tek dolazi.

PROGNOZA: Zoran Predin je legenda i ponajveće glazbeno kulturno dobro Slovenije. Apsolutna preporuka!

Ulaznice : Od 120 do 210 kuna


SCREAMING FEMALES: Močvara, 9. ožujka

Punih sedam godina nakon drugog i zadnjeg nastupa u Hrvatskoj trio iz New Jerseya, predvođen pjevačicom i gitaristicom Marissom Paternoster, dolaze u Močvaru u sklopu promotivne turneje za, sad već, sedmi studijski album grupe Screaming Females objavljen u veljači za Don Giovanni Records. "All At Once" predstavlja ovaj indie punk trio u svojoj punoj kreativnoj snazi s pjesmama koje osvajaju na prvu loptu, a u kojima se efektno isprepliću punk, power pop i art rock.

Ne čudi stoga da ih je kritika još jednom dočekala s neskrivenim oduševljenjem, uz konstataciju da se radi o najkompletnijem izdanju ove grupe do sad. Sve je to kumovalo i njihovom prvom ulasku na Billboardove liste prodaje albuma, pa su tako nakon 13 godina i DIY početaka, kad su u nedostatku prostora za koncerte u kojima je dozvoljen ulaz maloljetnicima krenuli u organiziranje koncerata po vlastitim podrumima, Screaming Females stasali u uistinu respektabilno ime američke nezavisne.

PROGNOZA: Bila bi ludost propustiti uživo vidjeti i čuti genijalnu Marissu Paternoster. Screaming Females su bez sumnje jedan od favorita već sada bogate koncertne ponude Zagreba u 2019. godini.

Ulaznice se po promotivnoj cijeni od 55 kuna mogu do kraja ovog tjedna kupiti u Dirty Old Shopu i Rockmarku, te preko njihovih web shopova. Od 29.10. cijena im raste na 65 kuna, a na ulazu će iznositi 80 kuna.

 

JON SPENCER & THE HITMAKERS: Vintage Industrial Bar, 22. ožujka

Legendarni Jon Spencer stiže premijerno u Vintage Industrial 22. ožujka u sklopu europske turneje na kojoj promovira svoj prošlogodišnji solo album 'Spencer Sings The Hits!' uz njegov revolucionarni bend osvetnika, prigodnog imena – The Hitmakers.

Rođen u 1965. (Hanover, New Hampshire), Spencer je studirao na Sveučilištu Brown (Rhode Island) gdje je krenuo ozbiljnije u blues rock korake. Prvi ozbiljan projekt, na tragu Einsturzende Neubauten, bio mu je Shithaus s Todom Ashleyem (Cop Shoot Cop). Nakon kratkog vremena Spencer seli u Washinhton i osniva bend Pussy Galore.

30 godina karijere je iza njega, a zavidan opus stvorio je kroz bendove i projekte: The Blues Explosion (preko 20 raznih studijskih izdanja), Boss Hog (4 albuma), Heavy Trash (3 albuma), Pussy Galore (3 albuma), The Honeymoon Killers (5 albuma)...

PROGNOZA: Jon Spencer je velik i važan glazbenik čiji je masni i "prljavi" zvuk najbolji kada ga se konzumira uživo. Ovaj koncertni zicer nipošto ne treba propustiti.

Ulaznice: 100/120 kuna

 

ZU (Italija): Vintage Industrial, 27. ožujka

Kad veliki Mike Patton za svoj label Ipecac Recordins odabere bend iz Rima, jasno je da taj bend vrijedi poslušati.

Od 1990., Zu su prošli dugi put od malog nepoznatog tria iz Rima do jednog od najtraženijih bendova na svjetskoj avant metal punk jazz i mathcore sceni. Uz samostalna izdanja objavili su desetine kolaboracijskih projekata s različitim gositima (Mats Gustafsson, Eugene Robinson, Nobukazu Takemura, Dälek, Eugene Chadbourne…), a na albumima su im gostovali i spomenuti Mike Patton, Barney Greenway (Napalm Death), King Buzzo (Melvins) i Mnogi Drugi.
ZU ovom prilikom slave 10. obljetnicu izlaska genijalnog albuma 'Carboniferous', koji je kooproudicrao Mike Patton te ujedno i vokalno gostovao na pjesmama 'Soullympics' i 'Orc'.

PROGNOZA: Monolitni zid buke sazidan od miksa avangardnog metala, free jazza, no wavea, elektornike, psihodelije, ukratko, vrhunski live doživljaj.

Ulaznice: 55/70 kuna

 

KATIE ELLEN (SAD)+ CRYPTIC COMMANDS (Austrija) + WEATHER PAINS (Zagreb), Močvara, 28. ožujka

Anika Pyle i Dan Frelly, članovi odličnih Chumpeda, nakon raspada benda preselili su u Philadelphiju i osnovali novi bend, Katie Ellen!

Za razliku od Chumped, koji su svirali krajnje pamtljiv pop punk, Katie Ellen sviraju malo sporije i tekstovi su nešto osobniji i introspektivniji, a to što sviraju na trenutke podsjeća na Pavement i Lauru Stevenson. Do sada su objavili LP "Cowgirl Blues" te recentni EP "Still Life".

Cryptic Commands su vrlo zanimljivi indie rock band iz Graza dok Weather Pains čine preživjeli članovi Benchwarmersa, Silka i Neon Greena.

PROGNOZA: Ovo bi mogla biti ozbiljno dobra večer u Močvari. Apsolutna preporuka!

Upad: 40 kuna

 

SUUNS: OKC Palach (Rijeka), 4. travnja, Tvornica kulture, 5. travnja

Premijerno u Rijeci, u sklopu europske turneje koja započinje u OKC-u Palach, Suuns otvaraju šesto, proljetno izdanje Impulse Festivala, a samo dan kasnije nastupit će i u zagrebačkoj Tvornici.

Montrealska krautrock, art punk, neo-psihodelija Suuns adut je izdavačke kuće Secretly Canadian, a zajedno od 2007. kreiraju uzbudljiv glazbeni kaos koji je vraški precizno strukturiran i već poslovično hvaljen spektrom relevantne kritike.

Već debi albumom “Zeroes QC” objavljenim 2010. zainteresirali su indie scenu mješavinom post punka, eksperimentalnog rocka i popa te jako brzo postigli ono na čemu drugi rade godinama. Nezavisna kritika, pogotovo ona koja se posebno uvažava, predstavila ih je kao “#1 Best New Band of 2011”, ali posebnu pažnju skretali su prema intenzivnim, eksplozivnim live nastupima prepunim mračne i opasne estetike. Usljedile su svirke na uglednim europskim festivalima poput Primavere, Pukkelpopa i Off-a, dok ih je Amerika upoznala na turneji sa Handsome Furs te nastupom na SXSW u Austinu. Vrijeme između dva albuma skratili su krajem 2011. godine 12’’ singlom “Bambi / Red Song”, da bi u studenom 2012. objavili izuzetno uspješan “Edi’s Dream”. Usljedilo je izdanje “Hold/Still” 2016. godine te “Felt” u ožujku 2018. kojeg je Pitchfork ocjenio s visokih 7.4.

PROGNOZA: Suuns su uživo izvrstan bend kojeg apsolutno vrijedi vidjeti.

Ulaznice su u pretprodaji za riječki koncert po cijeni od 65 kuna, a na dan koncerta cijena raste na 85 kuna. Za koncert u Zagrebu u pretprodaji je cijena 70 kuna, a na dan koncerta 90 kuna.

 

THE YOUNG GODS (Švicarska): Močvara, 5. travnja

Uz Nine Inch Nails i Ministry, The Young Gods su bez dvojbe najznačajniji predstavnici industriala, koji već preko trideset godina stvaraju jedinstvenu glazbu i pomiču granice: od punka za strojeve preko surealnog kabarea do šamanske elektronike, ali uvijek ostaju originalni i svoji.

Značaj koji The Young Godsi imaju za glazbenu scenu teško je dočarati, no dovoljno je napomenuti da su ih kao izvor nadahnuća navodili Nine Inch Nails, ali i David Bowie te, vjerovali ili ne, U2. Vrijedi spomenuti da su u dosadašnjoj karijeri objavili 11 albuma, a novi album izlazi u veljači 2019.

PROGNOZA: Young Gods su čista nostalgija, ali nema straha, ništa nisu izgubili od svoje koncertnme uvjerljivosti i apsolutno ih vrijedi ponovno pogledati.

Upad: 65/80 kuna.

 

 

BEBÉ NA VOLÉ: Botel Marina (Rijeka), 6. travnja

Bebè Na Volè jedan je od najznačajnijih blues vokala i gitarista ovih prostora.

Njegov se zvuk može smatrati mješavinom indie i blues utjecaja, utjelovljenom u talentiranom one man bandu, nadahnutoj izvedbi Adama Semijalca, koji podjednako oduševljava publiku i kritiku. Bebè Na Volè 2015. izdaje "best of" prigodnog naslova "The Great Depression" na vinilu, a na Botelu Marina 6. travnja u sklopu šestog izdanja Impulse festivala imamo priliku poslušati live izvedbu novog materijala. Iščekivani album "Hate is a Wonderful Thing" izašao je pred nekoliko mjeseci, uz komplimente publike i glazbenih kritičara slovi za jedno od najboljih izdanja prošle godine.

U nastupima Semijalac koristi porchboard bass perkusiju te dva različita loopera, i teško je povjerovati kompleksnosti onoga što na pozornici iznosi "samo" jedan svestran izvođač.

S obzirom da živi isključivo od glazbe, Adam je svoje djelovanje proširio znatno dalje od koncertnih dvorana. Radi glazbu za kazališne predstave; član je koautorske inicijative OOUR-Zagreb, kazališta TRAFIK u Rijeci te iza sebe ima preko 15 cjelovečernjih plesnih predstava.

PROGNOZA: Nitko se na ovim prostorima bluesom ne bavi na tako uzbudljiv način kao Adam Semijalac. Apsolutna preporuka!

Ulaznice: 40 kuna pretprodaja / 55 kuna na dan koncerta.

 

 

REPETITOR: Pogon kulture (Rijeka), 13. travnja

Za sam kraj šestog izdanja Impulse festivala u Rijeci nastupa moćni i uzbudljivi beogradski Repetitor. Jedan od najboljih bendova iz regije, ali i šire, dolaze u Rijeku na svojevrsni best of set, ali i s novim pjesmama koji tek trebaju izaći.

Sa svoja dva albuma "Sve što vidim je prvi put" (Odličan Hrčak, 2008.) i "Dobrodošli na okean" (Moonlee Records, 2012) lako su osvajali top-liste, srca kritike i svježu bazu fanova. Posljednji album, izvrsni "Gde ćeš" (Moonlee Records) izašao je 2016. Iza sebe imaju bezbroj koncerata u regiji i nekoliko europskih turneja, kao i nastupe na velikim festivalima (Sziget, Exit, INmusic, SuperUho), a svirali su i u Kini i Rusiji.

Repetitor su svoj prepoznatljivi zvuk polako gradili pod utjecajem žestokog rock'n'rolla, post-punka i svega između. Donose transžanrovske pjesme, izgrađene na energičnom međuodnosu instrumenata i vokala, koji postepeno grade karakterističan kotrljajući zvučni zid, koji gazi sve pred sobom. Repetitor svakako predstavlja najbolje od suvremene garage rock beogradske scene. Bend čine Boris Vlastelica (gitara, vokal), Ana-Marija Cupin (bas gitara, vokal) i Milena Milutinović (bubanj, vokal).

PROGNOZA: Repetitor je najmoćniji i najuzbudljiviji live band na ovim prostorima i to je to.

Ulaznice po pretprodajnoj cijeni od 60 kuna mogu se kupiti u riječkim shopovima Dallas Music te Croatia Recordsu, kao i u sustavu Entrio (https://bit.ly/2SGH90n), a na dan koncerta cijena ulaznica penje se na 80 kuna.

 

MONO: Močvara, 25. travnja

Japanske post rock legende MONO vraćaju se u Zagreb 25. travnja. Na turneji kojom obilježavaju 20 godina benda i promoviraju novi album “Nowhere Now Here” nastupit će u klubu Močvara praćeni grupom Arabrot i čelisticom Jo Quail.

Veza i sukob tame i svijetla jedna je od univerzalnih glazbenih tema, a malo koji bend u proteklih nekoliko desetljeća je istraživao taj odnos upornije i efektnije od japanskog MONA. U 10 albuma tijekom 20 godina MONO su uvjerljivo spajali najtiše i najkaotičnije djelova života u svojoj glazbi. Instrumentalna paleta započeta 1999. klasičnom rock postavom gitara – bas – bubnjevi do danas je evoluirala do upotrebe čak 30 različitih instrumenata, da bi na nadolazećem izdanju “Nowhere Now Here” dodali i elektroniku, što je inspirirano ranijom suradnjom gitarista Takaakira Gota s Johnom McEntireom. Također, uz novi album dogodila se i prva dopuna postave – bubnjar Dahm Majuri Cipolla pridružio se standardnom trojcu Goto, Tamaki i Yoda. “Nowhere Now Here” bit će objavljen 25. siječnja, a produkciju potpisuje veliki Steve Albini.

MONO su na poziv Roberta Smitha iz The Cure svirali Meldown Festival u lipnju prošle godine. Ovog travnja bit će headlineri Roadburn festivala u Nizozemskoj na kojem će svirati i naši Seven That Spells. Na europskoj turneji koja ih dovodi i u Zagreb kao predizvođači nastupiti će norveški noise rock bend Arabrot te čelistica Jo Quail.

PROGNOZA: Mono su veliko i važno ime post rocka, imaju briljantan novi album, a uživo baš kao i svi Japanci zvuče besprijekorno i u stanju su kreirati nadrealno dobre zvučne udare. Koncert kojega nipošto ne treba propustiti.

Ulaznice su u prodaji od srijede, 9. siječnja po cijeni od 90 kn. Na dan koncerta za ulaz će trebati izdvojiti 110 kn.

 

THE UNDERGROUND YOUTH: Močvara, 12. svibnja

The Underground Youth je osnovan 2008. u Manchesteru. Spiritus movens cijele priče je Craig Dyer, čiji je ovaj solistički projekt prožet u potpunosti DIY etikom i utjecajima iz svijeta književnosti, poezije i filma. Uskoro mu se pridružuju vizualna umjetnica i dizajnerica Olya Dyer (bubnjevi), Max James(bas, ranije svirao u bendu Johnnyja Marra), a od nedavno je Marka Vernona(gitara) u postavi zamijenio Leonard Kaage.

Bend je poznat po velikom broju turneja i koncerata širom svijeta gdje sa svakim novim nastupom stvore svojevrsni kult. Njihov specifični zvuk evoluirao je od mračne psihodelije s natruhama shoegaze i bluesa do današnejg post-punka. Do sada su objavili osam albuma i tri EP-a, a krajem ožujka izlazi im njihov deveti album "Montage Images Of Lust & Fear" kojeg će ovom prilikom promovirati u Močvari.

PROGNOZA: Sve u svemu, bit će to glazbena poslastica koja se nipošto ne smije propustiti.

Upad: 60/80 kuna

 

 

BUILT TO SPILL: Močvara, 23. svibnja

Ima jedna zanimljiva poveznica među mnogim velikanima američkog indie rocka, a ta se zove košarka. Samo tjedan dana nakon najave ponovnog dolaska sjajnih Algiers, benda u uzletu čija su dva člana tijekom odrastanja trenirala i prilično ozbiljno igrala košarku sve dok ih nije izdala visina, odnosno nedostatak iste, stiže vijest da se u Zagreb vraća još jedan strastveni ljubitelj ovog sporta - Doug Martsch.

Kad je 1992. Doug napustio Treepeople, legendarni punk bend iz Boisea, glavnog grada američke savezne države Idaho, kako bi pokrenuo vlastiti bend podjednako inspiriran Dinosaur Jr. kao i Neilom Youngom, teško da mu je i na kraj pameti bilo da će 26 godina poslije Built To Spill i dalje biti jednim od predvodnika, u međuvremenu nabujalog, američkog indie rocka. Iako su vrlo brzo i sami zajahali na valu prelazaka na velike etikete, koji je početkom devedesetih zapljusnuo američku nezavisnu glazbu, pa je tako Doug već 1995. potpisao ugovor za Warner Bros., zahvaljujući činjenici da im je taj ugovor ostavio iznimnu kreativnu slobodu, Built To Spill upravo na Warneru objavljuju neka od svojih najboljih izdanja, među kojima i genijalni "Keep It Like a Secret".

Upravo je ovaj album, odnosno dvadeseta godišnjica njegovog objavljivanja, povod da se Doug i društvo još jednom zapute u Europu kako bi nam, ovoga puta kroz prizmu jednog od ključnih izdanja devedesetih, predstavili svoju viziju gitarama nošenog rock'n'rolla. A da je ta njihova vizija naišla na plodno tlo dokazuje fascinantan niz onih koji upravo Built To Spill svrstavaju među svoje najveće uzore: Modest Mouse, The Strokes, Brand New, Death Cab for Cutie.

PROGNOZA: Built To Spill su već dvaput napunili Močvaru i dokazali da su briljantan živi bend, nema zato nikakve sumnje da nas i ovoga puta očekuje još jedan u nizu koncerata koji se ne propuštaju.

Ulaznice po promotivnoj cijeni od 65 kuna u prodaju kreću 3.10. u Dirty Old Shopu i Rockmarku. Nakon 14.10. cijena im raste na 80 kuna, na ulazu će iznositi 100 kn, a ulaznice će se moći kupiti i putem njihovih web shopova.

 

BLACK REBEL MOTORCYCLE CLUB: Tvornica kulture, 13. lipnja

Sjajna američka trojka Black Rebel Motorcycle Club protutnjat će zagrebačkom Tvornicom kulture 13. lipnja na jednom od zasigurno najuzbudljivijih klupskih rock koncerata sljedeće sezone.

Veza BRMC-a i Zagreba definitivno spada u jednu od posebnijih rock priča ovih krajeva. Bend je 23. lipnja 2004. trebao nastupiti kao predgrupa Lenny Kravitzu u Domu sportova, ali je koncert otkazan tog dana zbog Lennyjeve bolesti. Black Rebel banda tada je dovukla svoj backline na trg između dvorane i hotela Panorame i odsvirala polusatni set, ali akcija nije stala na tome. Nakon brzog dogovora s menadžmentom grupa se preselila u Močvaru i izvela jedan od onih nastupa o kojima se pričalo još mjesecima. Garažni psihodelični rock pakao koji je u jednom trenu, zbog tehničkih problema, čak postao unplugged svirka s članovima benda koji svirali stojeći među publikom u krcatom klubu…

BRMC su doslovce eksplodirali na globalnoj glazbenoj sceni u posljednjem pravom hypeu rock muzike, početkom 2000-tih. Debi „B.R.M.C.“, gotovo sat vremena dug album objavljen za Virgin izbacio ih je među najjača nova imena, podjednako zahvaljujući moćnim singlovima, od kojih je prednjačio „Spread Your Love“, kao i „kings of cool“ imageu koji se dobro slagao s imenom benda. Ime su, naime, preuzeli od motociklističke bande Marona Brandoa iz klasika „Divljak“. Jednako jak tempo držali su i sa sljedeća dva zapažena izdanja – „Take Them On, On Your Own“ i „“Howl“ – koja su predstavljali jaki songovi „We're All In Love“, „Stop“ i „Shuffle Your Feet“.

Poslije nešto slabijih albuma BRMC ovu su godinu zakucali izvanrednim materijalom „Wrong Creatures“ s kojeg je skinuto čak četiri singla, “Little Thing Gone Wild", "Haunt", "Question of Faith" i "King of Bones" te u sklopu čije svjetske turneje će stati i u Tvornici 13. lipnja.

PROGNOZA: BRMC su uživo pouzdani stroj koji uvijek savršeno funkcionira, a legendarni nastup u Močvari 2004. ostaje i dalje jedan od najboljih i najuzbudljivijih ikada održanih u Zagrebu. Apsolutna preporuka!

Ulaznice u prodaju kreću u utorak, 18. prosinca u 10:00 po prvoj cijeni od 150 kn. Na dan koncerta za ulaz će trebati izdvojiti 170 kn.


DEAD CAN DANCE: Sava Centar (Beograd): 28. lipnja 2019.

Čudesni svjetski ambijent i world music projekt i grupa koja je oblikovala glazbeni ukus generacija, Dead Can Dance nastupit će u Centru „Sava“ 28. lipnja 2019.

Nakon mnogo godina iščekivanja, Brendan Perry i Lisa Gerrard prenijet će publici u Beogradu dio magije koju zajedno stvaraju skoro četiri desetljeća! Još kada su započeli svoj zajednički put u Melbourneu 1981.godine, naziralo se da će ovaj dvojac podići ljestvice u glazbenom svijetu do jednog potpuno drugačijeg nivoa.

Nikada nisu bili “samo” bend i nikada svoju glazbu nisu ograničavali žanrovima ni pravilima – eksperimentirali su, otkrivali nove zvukove, istraživali različite kulture i epohe, pričali neispričane priče ljudskog duha, stvarali nešto novo i drugačije, šetali se po žanrovima i sklapali ih u jednu predivnu i smislenu novu cjelinu.

Važan „sastojak“ toj magiji daje glas izuzetne Lise Gerrard, koja je, nesumnjivo, jedan od najboljih svjetskih vokala. Izdvajala se rasponom i senzibilitetom još na početku karijere, a dugogodišnjim radom na sebi i svojoj interpretaciji samo je potvrdila svoje kvalitete. U timu s „namrgođenim“ genijalcem kakav je Brendan Perry, i dalje uspijeva fascinirati onim što stvara i načinom na koji to prenosi na publiku.

U okviru turneje kojom promoviraju album „Dionysus“, Dead Can Dance dolazi prvi puta u Srbiju i to je jedini njihov koncert u regiji!

PROGNOZA: Dead Can Dance su klasik, svjetsko kulturno dobro i bend koji je stvarao neponovljivo lijepu glazbu. Koncer kojeg ne treba nipošto propustiti.

Ulaznice su u prodaji su od petka, 7.9. na prodajnim mjestima Eventima i online po cijeni 180 - 280 kuna.