Dobar light show itekako doprinosi magiji na plesnom podiju. Ako imate loše svjetlosne efekte, publika to vjerojatno neće ni primijetiti, no upravo dobar light donijet će presudnu prevagu u stvaranju prave atmosfere. I dok se u taj segment scene kod nas ne ulaže dovoljno, o tome itekako vode računa poznati svjetski klubovi i festivali.
Igra svjetlosti i tame za mene je ključna, kaže Robert Grunwald, koji već devet godina upravlja svjetlima u berlinskom Panorama Baru u sklopu mitskog Berghaina, vjerojatno najpoznatijeg kluba u svijetu. “Morate imati dobar instinkt, jer nikad ne znate što će DJ zasvirati. Uz poznavanje tehničkih detalja opreme, morate vjerovati i u vlastitu kreativnost i razumijevanje glazbe”, veli ovaj 34-godišnji umjetnik u svjetlosnim efektima, poznat i pod imenom Tiefton.
Smatraju ga jednim od najvećih znalaca na području lighta što ga je uz Berghain dovelo i u mnoge druge poznate klubove poput londonskih Fabrica i Oval Spacea ili DC 10 na Ibizi te na velike festivale poput ADE (Amsterdam Dance Event). Posebno ga vesele Lost in a Moment partiji, koji se u organizaciji Dixonove etikete Innervsions održavaju na senzacionalnim prostorima na otvorenom diljem svijeta, pa je tako nastupio prije dvije godine na tom događanju u Dubrovniku.
“Nastojim uvijek na adekvatan način podržati glazbu koju pušta Dixon. Meni je ponekad važno načelo “manje je više”. DJ daje smjer, a katkad trebate samo pustiti da glazba govori i igrati se s tamom. Poput DJ-a, i ja volim ispričati priču, a za to postoji mnogo načina”, jasan je Grunwald. Tiefton, podrazumijeva se, i preferira glazbu uz koju radi, a to mu i pomaže u njezinom sljubljivanju sa svjetlima. Najdraži su mu stilovi house, nu disco i techno, a omiljene etikete Innervisions, Kompakt, Dystopian i Maeve.
Grunwald priznaje kako ima sreću što surađuje uglavnom s vrhunskim DJ-ima, no posebno mu se sviđaju Dixon i Ame. “Dixona sam prvi put susreo u Panorama Baru 2009. kad sam ondje i počeo raditi. Ljudi su mi već pričali o glazbenom putovanju kroz njegove nastupe, no te večeri me doslovce raspametio. Nikad prije nisam čuo tako dobru selekciju ispričanu na toliko osjećajan način. S vremenom postao sam sve bolji u svom poslu, a Dixon je postao sve poznatiji široj publici, no moje iskustvo s njim je jednako godinama. On pušta stvari koje nikad prije niste čuli i iznenađuje u svakom nastupu emocionalnim trenucima koje nećete zaboraviti”, kaže Tiefton.
Svjetlosni efekti moraju uvijek biti podrška zvuku i viziji DJ-a, odnosno vizualizacija emocije trenutka, smatra Tiefton. Mnogi DJ-evi unutar setova koriste različite stilove, a to je i njemu prilika i izazov da čini isto sa svjetlima. Inspiraciju crpi od brojnih kolega, ali i gledajući televiziju. Priznaje kako mu je Eurosong najbolji televizijski light show, no rad u klubovima je ipak nešto drugo. Hrvatsku party scenu ne poznaje izuzev iskustva prije dvije godine u Dubrovniku. No, kaže kako će mu ovo biti dobra prilika za to. I ne samo to, u Zagrebu kani ostati nekoliko dana i doznati više o hrvatskoj kulturi, hrani i ljudima.