INMUSIC FESTIVAL 2015: Kompletna satnica i raspored izvođača

Opširnije...

Nakon nekoliko izmjena vezanih uz nastupe izvođača, INmusic festival objavio je program za sva tri dana festivala zajedno s detaljnom satnicom nastupa izvođača.

Ove godine INmusic slavi svoju 10. obljetnicu te je veći i bolji no ikada prije – koncertni prostor i kamp smješteni su na čak 3 otoka, a u 3 glazbena dana na raznim pozornicama festivala izredat će se sjajna glazbena imena! Osim u nastupima brojnih izvođača, posjetitelji mogu uživati i u INteatru - malenom festivalskom kazalištu, a mogu se zabaviti ili odmoriti uz brojne druge festivalske sadržaje. Nastupi izvođača počinju u 17 sati, a na festivalski prostor moći će se ući od 16:30.

Opširnije...

INMUSIC FESTIVAL 2015: Ultimativni vodič kroz program najboljeg hrvatskog glazbenog festivala

Opširnije...

Još je 20 - ak dana preostalo do jubilarnog 10. INmusic festivala i unatoč iznenadnom otkazu jednog od headlinera, Florence + The Machine, može se reći da za sada sve izgleda obećavajuće. Prošlogodišnji 9. INmusic festival imao je nekoliko sjajnih trenutaka poput fantastičnog nastupa Pixiesa, najboljeg od svih njihovih ikada odsviranih na ovim prostorima, bilo je i razočaranja poput mlitavih i pretihih The Black Keys, ali zapravo, bio je to trijumf njegova tvorca Zorana Marića.

Trenutak u kojemu je prvoga dana prošetao jarunskim festivalskim prostorom u društvu tada svemoćnog, nedodirljivog i zatvorom još neobilježenog gradonačelnika Zagreba Milana Bandića, odjevenog u tragikomično neprikladno ZET-ovsko plavo odijelo, bila je čista Marićeva pobjeda. Marić je, doduše, tada izgledao kao da bi se najradije rasprostro pod Bandićeve noge, ne bi li napokon ishodio taj nesretni trajni priključak za struju, kojega Grad godinama nije želio dati, ali za to nije bilo potrebe. Bandić je, vidjelo se, napokon shvatio ili su ga, što je vjerojatnije, napokon uvjerili da je ignoriranje takvog festivala glupo i kontraproduktivno.

Da se razumijemo, Milan Bandić duboko prezire i uopće ne razumije ovaj tip manifestacija. Ništa se tu njemu ne sviđa, ni ta vražja glazba, a još manje ti čudni ljudi. On dobro zna da među posjetiteljima festivala i takvom vrstom građana nema nikakvu potporu pa je stoga bez problema i sa zadovoljstvom svojedobno zavrnuo financijsku slavinu svim alternativnim kulturnim programima u gradu. Njemu i njegovima ti „čudaci“ idu na živce, ali gradske će vlasti bez obzira tko ubuduće vodio Zagreb, prestati ignorirati i potkopavati INmusic.

Opširnije...

Promotori vs Šipuš: Vesna Pusić osporava neosporivo, Šipuš mora biti smijenjen

Opširnije...

Udruga Promo reagirala je povodom izjave prve potpredsjednice vlade Vesne Pusić da nije istinita njihova tvrdnja da je Berislav Šipuš putem Vijeća za glazbu, koje je sam imenovao, organizacijama kojima je bio na čelu sve do preuzimanja funkcije zamjenika ministrice te s kojima nastavlja biti intenzivno povezan – Muzički biennale Zagreb, Osorske glazbene večeri i Hrvatska glazbena mladež, samo za vrijeme svog mandata u Ministarstvu kulture sufinanciranje povećao u prosjeku za 40%, odnosno zbirno povećao budžete kroz period od četiri godine za preko 1.6 milijuna kuna. Evo priopćenja:

Opširnije...

ESC LIFE, "ACCESS ALL AREAS": Sjajan album i potvrda da se ovdje nikada nije bolje sviralo

Opširnije...

Premda se povijest rock glazbe na ovim prostorima uzdizala u nebesa u tisućama kartica novinskog teksta, knjigama, filmovima i serijama u kojima se često čak i zagovara teza da je ovdje bilo plus minus kao u Americi i Britaniji, istina je ipak prilično drugačija.

S izuzetkom tog mitskog i opjevanog novog vala koji u svoje vrijeme nije bio ni približno popularan kao što se danas misli, jer seljački je ukus ovdje uvijek brutalno dominirao, a koji je doista iznjedrio nekoliko sjajnih bendova i rezultirao s nekoliko odličnih i antologijskih albuma, ostalo je bio uglavnom čemer i jad uz tek povremene bljeskove.

Opširnije...

Promotorima dosta diskriminacije rocka u financiranju programa javnim novcem

Opširnije...

Traže smjene Tedija Lušetića i Berislava Šipuša i 50 posto novca za programe autorske rock glazbe

Na press konferenciji "Rock nije kultura?!" predstavnici udruge Promo (Udruga koncertnih promotora),  iskazali su nezadovoljstvo i protest protiv nedavno objavljenih skandaloznih rezultata dodjele javnih sredstava za glazbene programe od strane Ureda za kulturu grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske, a također i protiv dosadašnje dugogodišnje prakse dodjeljivanja navedenih sredstava istom uskom krugu institucija i organizatora.

Predstavnici udruge Promo objasnili su sustav dodjele javnih sredstava u glazbenoj kulturi pri čemu je ključna činjenica da Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture imenuju članove Vijeća koji ocjenjuju predložene glazbene programe na natječaju za Javne potrebe u kulturi. Sastav imenovanih Vijeća za glazbu pokazuje da Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture imenuju isključivo osobe koje se bave reproduktivnom klasičnom glazbom i eventualno jazzom. Pri tome tzv. nominiranje članova Vijeća služi stvaranju privida demokratske procedure.

Opširnije...

HAUSTOR, ORIGINAL ALBUM COLLECTION: Croatia Records ipak ispravila vlastitu sramotu

Opširnije...

Koliki je katalog Croatia Recordsa zgodno ilustrira činjenica da se na popisu izvođača njih 27 odaziva na ime Ivan, Ivana, Ivo ili Ivica ili recimo da su za njih ploče, odnosno cd-ove izdale čak 33 klape. Samo pregledavanje tog imenika iscrpljujući je posao, tamo negdje kod imena Mije Lešine, čovjek dehidrira i dobije želju da malo odrijema prije nastavka, a tek ste na pola. Stvarno monstruozno dug popis ispunjen poznatim i sasvim nepoznatim pjevačima, kantautorima i grupama od 1947. kad je prethodnik Croatia Recordsa danas nepoćudnog imena Jugoton osnovan i kasnije izrastao u ne samo najveći brend diskografske industrije na ovim prostorima, nego svojom progresivnom politikom bio prozor u svijet i promotor avangardnih kretanja u domaćoj glazbi.   

Možda u toj šumi uprave CR-a od 1990. naovamo nisu vidjeli tako veliko drvo kao što je Haustor? I tako je svijet koji je originalno slušao taj unikatni bend domaćeg novog vala, prije negoli je dočekao njihove albume na CD-u već napravio puni tehnološki krug po pitanju reprodukcije glazbe. Dok su se u Croatia Recordsu sjetili utisnuti Haustore na CD, mnogi ljubitelji glazbe iz kućnih hi-fi sustava riješili su se prvo gramofona da bi ustupili mjesto CD playeru, pa se riješili CD playera i prebacili na multimedijske mp3 playere ili se pak ponovno vratili sve popularnijem vinilu. Kako ironično.

Opširnije...

DISCIPLINA KIČME U MOČVARI: Fantastičan koncert koji je izgledao kao šamansko ludilo

Opširnije...

Ne sjećam se, ili se možda još uvijek pod jakom dojmom koncerta ne želim sjetiti, kada sam se zadnji puta tako dobro energetski osjećala na koncertu grupe koju volim i slušam tamo negdje od sredine osamdesetih. Nastup Discipline Kičme u Močvari bio je punokrvni, energičan, glasan i slastan baš poput odlično raspoloženog Koje i njegove ekipe te večeri, i to će vam potvrditi svaki sretnik koji je u petak nazočio istom.

Opširnije...

LET 3 U LAUBI: Veličanstvena demonstracija sile najvećeg live benda ovih prostora

Opširnije...

Hodajući prema Laubi, novom i definitivno izvrsnom zagrebačkom koncertnom prostoru u kojemu je u subotu Let 3 predstavljao nekoliko novih pjesama i zajebanciju pod nazivom „Angela Merkel sere“, pala mi je na pamet pomalo bizarna činjenica o vlastitom životu. Ako isključim dvoje ili troje najbližih ljudi u životu Damir Martinović Mrle i njegovo čekićanje bas gitare s raznim bendovima i na raznim binama najdulja su konstanta u mom životu.

Sve je počelo prije nekih 36 godina s Termitima, za mene osobno i danas najvažnijim i najboljim bendom s ovih prostora ikada, i njihovim koncertima čiji je intenzitet i silinu rijetko tko kasnije nadmašio. Premda su za karakteristični zvuk Termita najvažnije bile Pepijeve orgulje i Ticina gitara, a za legende o bendu Kraljevo mahnitanje, svakome tko je vidio Termite uživo u kasnijoj najpoznatijoj i najboljoj postavi, vizualna je asocijacija upravo Mrle. Usput, on je tada prije 36 godina, uz nešto manje kila, izgledao više manje isto kao i danas.  

Opširnije...

VLADA DIVLJAN (1958 – 2015): Odlazak ikone novog vala i veličanstveno normalnog čovjeka

Opširnije...

Umro je Vlada Divljan, jedan do istinskih velikana jugoslavenske glazbene scene, nekadašnji frontmen grupe Idoli. Nije se to dogodilo iznenada, znali smo svi da je bolestan i da to što ga je napalo nije izlječivo, ali svejedno, vijest je bila nekako tužnija nego je to uobičajeno kada odu poznati ljudi iz umjetničkog svijeta.

Divljan (57) nije prvi glazbenik koji je otišao iz te opjevane novovalne generacije, beogradska je scena iz toga vremena praktički desetkovana. Nije možda ni najkarizmatičniji, ali je bio nekako najnormalniji i najomiljeniji u ljudskom smislu. Bio je naprosto gospodin, nevjerojatno drag i topao čovjek, potpuno netipičan za okruženje u kojem je radio.

Opširnije...

PUNČKE U TVORNICI: Bilo je jako dobro, ali za čistu peticu ipak fali žešći zvuk gitare

Opširnije...

Subotnji nastup Punčki u Velikom pogonu zagrebačke Tvornice kulture trebao je biti vrhunac vrlo uspješnog razdoblja promoviranja njihova sjajnog albuma prvijenca „Sunčano s povremenom naoblakom“ i konačna potvrda da ovaj odlični ženski bend kvalitetom spada u sam vrh hrvatske, ali i regionalne glazbene ponude.

Punčke su nastale prije osam godina u rodnim Vinkovcima, a karijera im je ozbiljno krenula dolaskom u Zagreb gdje se Luciji i Ruby priključila basistica Anja, također Slavonka iz Novske. Nakon EP-ja uslijedio je album čije su snimanje same financirale, a kada je napokon izašao, pokupio je zaslužene pohvale kritike i publike. „Sunčano s povremenom naoblakom“ doista je jedan od najboljih albuma izdanih u posljednjih deset godina na ovim prostorima, a nakon protoka vremena i dalje zvuči svježe i neodoljivo. Punčke su pritom jednako uvjerljive u laganijim pjesmama poput prekrasnih „Petre Pan“ ili „Doručka“ kao i u žestokim i bučnim udarima poput onih u pjesmama „Iz dana u dan“ ili „Ritam kaosa“.  

Opširnije...

JONATHAN U TVORNICI KULTURE: Furiozni nastup benda koji je opravdao sav hype

Opširnije...

Riječani su pred ugodno punom zagrebačkom Tvornicom pokazali da zaslužuju sve pohvale koje su dobili za album i da izrastaju u velik bend

Cijela ta priča s Jonathanom, sav taj hype i frka koja se zakuhala praktički od samog početka rada tog benda kojega čine iskusni riječki glazbenici, malo mi je ispočetka bila, priznajem, sumnjiva. Prvo, ime Jonathan mi baš i nije leglo, ali dobro, svako ime je ionako tek nakupina slova i to doista nije presudno. Opet, bolje je nego Fuji ili Pink lady.

Najave da se radi o riječkoj supergrupi bile su ipak pretjerane, jer da se ne lažemo, u bogatoj glazbenoj ostavštini mog rodnog grada, Pasi, Mandrili i Salion, koliko god bili dobri, baš i nisu u samom vrhu, a kad su krenula objašnjenja da sliče na Franz Ferdinand, Interpol, Editors, pa se taj niz bendova uzora samo nastavljao i rastao, sve je počelo izgledati zabrinjavajuće.

Opširnije...