editors-0343541490.jpg

Izuzetno bogata jesensko zimska klupska koncertna polusezona u punom je pogonu. Od najiščekivanijih, do sada viđenih koncerata vrijedi izdvojiti briljantne Public Service Broadcasting i Damira Avdića, ukupno gledajući prilično dobar nastup Marka Lanegana čiji dojam ipak nije bitno narušio pad tempa u drugom dijelu koncerta, odnosno traljavo složena set lista te tradicionalno neuzbudljive Fleet Foxes koji ponovno nisu uspjeli zvučati bolje od jedva prosječnog metiljanja, baš kao ni mlitavi The Cardigans. Lijepo je i da su Tram 11 napunili Dom sportova, ali ruku na srce, gotovo sve što se inače može čuti na hip - hop festivalu Drito iz Tvornice, uzbudljivije je i bolje od opusa uskrsnulih zagrebačkih rap prvoboraca, baš kao što je i General Woo u kasnijim solo radovima daleko nadmašio svoje početke u Tram 11. Mega precijenjena i sve iritantnija estradna atrakcija Dubioza je nastupom u Areni samo potvrdila da je, više manje, tek Halid ili s gitarama, a nisu se proslavili ni Residents.

Ovo je izbor najzanimljivijih, uglavnom klupskih atrakcija koje svakako treba vidjeti i čuti. U ovom vodiču nema nekih razglašenih glazbenika i bendova poput Roda Stewarta Toto ili Mando Diao, jer to je sve otužna priča iz rubrike kucamo na vrata zaboravljenih asova u kojoj nema apsolutno ničega vrijednog osim nostalgije i prčkanja po staroj slavi. Dobro, kod Totoa nema čak ni toga, a Mando Diao koji će svirati na Velesajmu u veljači, snimaju doduše redovito albume, ali to zapravo malo koga više zanima i daleko je od nekadašnje razine pa također spada u priču o kucanju, vratima i zaboravljenim asovima. Nema, razumije se, ni mega popularnih bezveznih regionalnih udava S.A.R.S.-a koji će baš poput Dubioze nedavno u Areni zauzeti Halidovo mjesto i publiku u Lisinskom, a nema ni Kraftwerka u Ljubljani jer to je ipak, koliko god bila vizualno atraktivna, tek slušaonica, a ne koncert. Ispali su i rasprodani Gogol Bordello, a uvijek postoji mogućnost da je netko u vodiču nehotice zaboravljen. Otkrijemo li takve, naknadno će biti ubačeni. No dobro, da vidimo što se uopće nudi i što ima novoga u ponudi:

GUSGUS: Tvornica kulture, 6. prosinca

Prva asocijacija na tu Island su gejziri i lijepa priroda u pomalo surovoj klimi. Njezini stanovnici su osebujni, a počesto i pametniji od drugih, pa su tako iz financijske krize izašli pustivši banke da propadnu. Možda je tome doprinijela i povijesna činjenica kako imaju najstariji parlament na svijetu, a zanimljivo je i da nemaju vlastitu vojsku. Ovise poprilično o ribolovu, no odnedavno su poznati i po sportu, posebno nogometu i rukometu te po karakterističnom navijačkom huku. Fascinantno je kako Island postiže uspjehe, iako je njegovo stanovništvo tek nešto brojnije od, recimo, Istre. Tako mala nacija na izoliranom hladnom otoku uspješna je u posljednje vrijeme i u izvozu svojih filmova i glazbe,

Sve češće možemo tako i u nas svjedočiti nastupima islandskih bendova. Rijetki od nas imali su prilike gledati tada mlađahnu Bjork kao frontmenicu grupe Sugarcubes na njihovom koncertu sad već davne 1989. u zagrebačkom Domu sportova ili ljubljanskom Tivoliju. Prije dvije godine na Inmusicu nastupio je indie pop bend Of Monsters and Men, a upravo ove jeseni prava je invazija Islanđana na Zagreb. Prije mjesec dana Dom sportova pohodili su Sigur Ros, izazvavši ekstatične komentare izvjestitelja s koncerta, ali i publike. Već 2. prosinca stižu post-metalci Solstafir, a raznoliku ponudu zaokružit će 6. prosinca u Tvornici poslastica za ljubitelje elektroničke glazbe - GusGus.

GusGus se, kažu znalci, izgovara upravo po Vuku, a priča kaže da su ime odabrali po sceni iz Fassbinderovog filma „Svi drugi se zovu Ali“ u kojoj junakinja kuha svom ljubavniku kuskus, izgovarajući ga kao gusgus. Nastali su 1995. godine u Reykjaviku kao umjetnički kolektiv posvećen filmu, no uskoro su se okrenuli elektroničkoj glazbi. Poznati su po eklektičnom zvuku i nekonvencionalnoj fuziji techna, trip-hopa i housea, uspješno ukomponiranoj s drugim glazbenim žanrovima, a sami svoj stil nazivaju techno-soul. Bend je mijenjao postave i od nekadašnjih deset članova osuli su se prošle godine na samo dva. Biggi Veira i dalje vlada analognom opremom koju još uvijek koriste za dobivanje pravog elektroničkog zvuka, dok je u ulozi pjevača Daníel Ágúst Haraldsson, koji je na Islandu postao zvijezda nakon nastupa na Eurosongu, još 1989. kad je pobijedila Riva s „Rock Me Baby“.

Uglavnom, ubrzo nakon osnivanja zamjećuju ih znalci s britanske etikete 4AD za koju su objavljivali mnogi prvaci nezavisne scene poput Pixiesa, Cocteau Twinsa i Dead Can Dance. Islanđani potpisuju ugovor, postaju naširoko poznati i rasprodaju nastupe diljem svijeta. Primjećuju ih tada i najpoznatija imena elektro i pop scene, pa su se u njihovim suradnjama našli i Björk, Moloko, Depeche Mode i Sigur Ros. Dosad su izdali devet studijskih albuma, od kojih je najveći uspjeh ostvario "Arabian Horse" iz 2011. godine, no uglavnom su ostali vjerni zvuku stvorenom u 90-ima. Upravo ovih dana, krajem studenog, izbacuju novi album "Lies Are More Flexible", pa će zagrebačka publika među prvima imati priliku uživo čuti pjesme s tog izdanja.

Predgrupa Islanđanima bit će sarajevski electro bend dRUMELODY, koji kombinira elektroničke i akustične ritmove s vizualizacijama pjesama. Iza ovog audiovizualnog mutlimedijalnog koncepta stoji Berin Tuzlić, animator i strip crtač te tvorac brojnih videospotova i reklamnih kampanja. Publika bi trebala doživjeti neobičan spoj elektro loopova te različitih virtualnih muzičkih instrumenata sa fx zvukovima i šumovima koje Berin, kako sam kaže, poziva s različitih mašina svirajući na akustičnom bubnju.

PROGNOZA: Live nastupi GusGusa beskrajno su uzbudljivi i daleko od mainstreama, a takav je bio i onaj na šibenskoj Tvrđavi sv. Mihovila ovog kolovoza pred oko 1500 fanova. Izvještaji kažu kako je publika, među kojima je bilo starijih partijanera, ali i mnogo mlađarije, zdušno plesala unatoč sjedalicama postavljenim na rasprodanoj tvrđavi. Tako će biti i u Tvornici, samo bez stolica.

Sve u svemu, zanimljiva glazbena kombinacija u Tvornici za koju su early bird ulaznice već otišle, a u prodaji putem Eventima su one po 179 kuna.

 

MOSKAU: Močvara, 7. prosinca

Kolektiv Moskau u listopadu je objavio svoj novi dvostruki LP „Violence & Sorrow“ koji je glazbena kritika nahvalila i proglasila jednim od najboljih domaćih albuma godine. Na zagrebačkoj promociji albuma u Močvari po prvi put će predstaviti novi materijal u cijelosti uživo na posebnom scenskom događaju, na kojem će posjetitelji moći napokon kupiti i fizičke primjerke nove ploče u deluxe izdanju kao i novu seriju mercha benda.

PROGNOZA: Moskau na trenutke doista jako vuku na Nicka Cavea, ali nema veze, to je dobar izvor inspiracije, a oni odlično barataju takvim glazbenim rukopisom i svakako ih vrijedi vidjeti uživo.

Upad: 30 kuna

 

 

BEBÉ NA VOLÉ: Vintage Industrial Bar, 7. prosinca

Adam Semijalac, glazbenik poznatiji pod imenom Bebè Na Volè sjajan je i osebujan glazbenik i jedan od najboljih blues vokala na ovim prostorima. Njegova glazba može se okarakterizirati kao root blues u kombinaciji s različitim indie žanrovima. Nakon 10 godina stvaranja originalne i njemu svojstvene glazbe, krajem siječnja 2015. izdao je “best of” na vinilnoj ploči pod nazivom “Time Of Great Depression” gdje je svoj cjelokupni opus sveo na 13 autorskih pjesama kojima je obuhvatio sve kreativne faze svog glazbenog izričaja.

S obzirom da posljednjih 10 godina živi isključivo od glazbe, Adam je svoje djelovanje proširio znatno dalje od koncertnih dvorana. Radi glazbu za kazališne predstave; član je koautorske inicijative OOUR-Zagreb, kazališta TRAFIK u Rijeci te ima 15 cjelovečernjih plesnih predstava iza sebe. Podučava gitaru, bass, banjo, mandolinu, a povrh svega snima film o Bebè Na Volè s redateljem Vladimirom Gojunom.

PROGNOZA: Malo tko se bluesom bavi na tako kvalitetan, emotivan i uvjerljiv način kao Adam Semijalac, a njegovi su nastupi poslastica i za one kojima blues nije prvi glazbeni izbor.

Karte: 40 / 55 kn I Pretprodaja: VIB (Savska 160), Dirty Old Empire (Tratinska 18)

 


KOJOTI: Tvornica kulture, 9. prosinca

Jedni od nositelja Fiju-briju generacije u drugoj polovici 90-ih osnovani su 1992. godine, a na scenu su se nakon razlaza 2000. vratili prošle godine i od tada neprekidno nastupaju. Bend je u svojoj karijeri objavio tri studijska albuma za Dancing Bear, "Kojoti" (1995.), "Halucinacija" (1996.) i "Sex Disko Kung Fu" (1998.), a do najavljenog nastanka novih pjesama izvode svoj the best off materijal. Već na premijernom nastupu na lanjskoj Brijačnici vidjelo se da još postoji kemija s publikom, a s vremenom su samo dobivali na sigurnosti i uvjerljivosti.

PROGNOZA: U moru bendova koji su inspiraciju crpili u pjesmarici Partibreakersa, Kojoti su bili među vrlo rijetkima koji su se uspijevali približili razini svojih uzora. Niz dobrih pjesama od kojih su neke s vremenom postale klasici hrvatskog rocka i neupitno sviračko umijeće garancija su odličnog koncerta.

Ulaznice u pretprodaji stoje 60 kuna, dok će se na dan koncerta prodavati za 80 kuna.

 

SUNDAYS & CYBELE (Japan): Močvara, 11. prosinca

GuruGuru Brain bendovi zauzimaju posebno mjesto u skrivenom folderu WolfBad Squad playliste koju puštamo samo u iznimnim trenutcima radosti, veselja i psihotičnih stanja.

Kikagaku Moyo su nas prije godinu i pol počastili izvrsnim koncertom u sklopu naših psihodeličnih lutanja pa je sada pravo vrijeme da nas krajem ove godine posjeti još jedna invazija psihodeličnih japanaca u Močvari.

Sundays & Cybele je osnovao u Hokkaidu 2004. multi-instrumentalist Kazuo Tsubouchi i njihova glazba je savršeni spoj klasičnog psych i prog rocka i japanske glazbene tradicije.

Nije tajna da su i obožavatelji art filmova Serge Bourguignona iz 60-ih. Vjerujemo da će Sundays & Cybele probuditi uspavanog zimskog psiho demona i dovesti ga drito na Močvarin stage tog lijepog dana u prosincu.

PROGNOZA: Psihodelija Japancima savršeno leži, a Sundays & Cybele su definitivno među zanimljivijima na toj sceni. Neće tu biti neke gužve, ali svi koji će biti pametni pa doći i pogledati sjajne Sundays & Cybele sigurno neće požaliti. Apsolutna preporuka.

Upad: 40 kuna

 


G.B.H.: Vintage Industrial Bar, 12. prosinca

Svoj peti rođendan Vintage slavi s nekoliko koncerata, a prvi po redu su britanske punk/rock legende GBH, koji otvaraju tjedan slavlja 12. prosinca i to u sklopu promocije novog im albuma 'Momentum' koji izlazi nakon sedam godina studijske pauze.

GBH su osnovani 1978. u Birminghamu, a s prvim singlovima 'No Survivors' i 'Give Me Fire' probijaju se na 'Top Of The UK Charts' te odmah plijene pažnju svojim specifičnim hardcore/punk/rock zvukom i ekscentričnim punk imageom dugačke kose dignute u zrak.

Prvi album 'City Baby Atatcked By Rats' izlazi 1982. i GBH odmah vodi na vrh punk scene. Ubrzo slijede američke i japanske turneje gdje sviraju velike dvorane i uz The Exploited postaju najveći punk/rock band toga doba. Albumi 'City Baby Atatcked By Rats' i 'City Baby Revenge' danas su punk klasici.

Kroz godine GBH izdaju cijeli niz albuma, pune dvorane po cijelom svijetu, pjevač Colin postaje ikona punk scene, a njihov logo se nalazi na gotovo svakoj kožnoj jakni punkera širom svijeta. Zahvaljujući svojoj beskompromisnosti i originalnosti postaju jedan od največih punk rock bendova druge generacije uz The Exploited, Dead Kennedys, UK Subs, Discharge. Zbog svojeg koketiranja s metal zvukom cijela moderna metal scena navodi GBH za jedne od svojih uzora pa tako i Sepultura, Metallica, Slayer ('Sick Boy'), a prozvani su i 'Motorhead on 45' (ubrzani Motorhead).

Zanimljivo je da su GBH jedna od rijetkih grupa koja je opstala u originalnoj postavi od samog početka što je vjerojatno i jedna od tajni njihovog uspjeha. S predposljednjim, jedanaestim studijskim albumom 'Parfume and Piss' GBH se vraća prvobitnom sirovom zvuku, vjerojatno zaslugom producenta Larsa Frederiksena (Rancid). Nakon 7 godina pauze, imaju novi album 'Momentum' (17.11. Hellcat Records), kojeg ćete, uz sve stare hitove, moći premijerno čuti 12.12. u Vintage Industrialu.

PROGNOZA: Premda nikada nisu ušli u istu ligu s The Clash ili Pistolsima, GBH su klasici žanra i to, kao i činjenicu da su opstali toliko dugo na sceni, apsolutno treba respektirati. Vintage je idealan prostor za njih pa tko voli old school punk GBH ne bi trebao propustiti.

Karta: 65/80 kn Pretprodaja: VIB (Savska 160), Dirty Old Empire (Tratinska 18).

 

TÚS NUA: Tvornica kulture, 14. prosinca

Tročlani bend iz Zagreba Tús Nua objavio je svoj prvi album "Horizons" 15. rujna ove godine, a album su publici predstavili putem svoje Bandcamp stranice.

Na albumu je ukupno devet pjesama, koje su snimali i miksali u razdoblju od godinu dana u Chicken Sound Studiju (Vedran Kovačić-Beli). Uz standardnu postavu benda (Jordi Ilić, Jelena Božić, Matea Milevoj), na nekoliko pjesama su gostovale članice benda Žen, Sara Ercegović (bubnjevi na "Geysir", "Obvious" i "Repeat") i Eva Badanjak (synth na "There's a thin line between everything"), zatim Ivana Picek (Pi) kao back vokal na "There's a Thin Line Between Everything", Lucija Potočnik (Irena Žilić, ex Mika Male) koja je odsvirala bas na "Matches", te Goran Grey (###) koji je gostovao na bubnjevima za "Fight", a na nekolicini pjesama u aranžmanu je sudjelovala Emerge Dora (ex Bleeding on Wednesday, Vice Atlantic).

Tús Nua su dosad nastupale u Belgiji, Sloveniji i Hrvatskoj, a na listu zemalja su dodale i Austriju gdje su 11.11. nastupale u Postgarageu u Grazu.

PROGNOZA: Album „Horizons“ sjajno je djelo koje spada u vrh ovogodišnje domaće produkcije. Uspiju li Tús Nua čarobnu atmosferu albuma prenijeti uživo bit će to izvrstan koncert. Apsolutna preporuka.

Ulaznice možete nabaviti u sustavu Entrio u pretprodaji po cijeni od 25 kuna, dok će na dan koncerta upad biti 35 kuna.

 

RADOST! + TI, JA I MOJA MAMA: Močvara, 14. prosinca

Ljubav, baršunasti aranžmani, radost, valovi, autistične improvizacije, i neočekivane kombinacije samo su mali dio onoga što ova dva sjajna benda pripremaju za ovu kasnojesensku večer.

Radost! je zagrebački free rock sastav aktivan na sceni nešto više od 10 godina. Do danas su objavili 5 studijskih i jedan živi album, od čega posljednja dva u 2017. godini – od kritike zapaženi "U zoni" (s gostovanjima Branimira Norca, Ivana Ščapeca, Nine Romić, Zvonke Obajdin, Ivane Dragičević i Hrvoja NIkšića) te upravo izašli album s glazbom iz predstave Zlatna medalja Vesne Mačković.

Radost svira u klasičnoj rock postavi (dvije gitare, bas, bubnjevi) i u svom studiju Radost! snima kolektivne improvizacije (metoda preuzeta od kraut rocka) koje kasnije oblikuju u pjesme.

Bend se bavi istraživanjem zvuka i ritma, te propitivanjem ljudskih odnosa – veze onih koji nešto izvode i onih koji to (ne) gledaju i (ne) slušaju, i koje to (ne) zanima. Stil benda naslanja se na dekonstrukciju rocka po uzoru na utjecajna imena rock avangarde (Buldožer, Miladojka Youneed, The Residents, Captain Beefheart and His Magic Band, Frank Zappa, Pere Ubu, The Fall, Faust, Can, proto industrial).

Ti, ja i moja mama je alternativni pop bend osnovan u Zagrebu 2015. godine, a kreativnu okosnicu čine klavijaturistica Ana Opalić i gitaristica Sandra Sobočanec. Uz njih tu su pjevačica Martina Zvonić (U pol' 9 kod Sabe), basistica Helena Ernoić i Berko Muratović (Jinx) na bubnjevima. Debitirali su EP-em "Gurni me u valove" objavljenim prošle godine, a za travanj 2018. najavljuju i album pod nazivom "Teška kao dno".

Začarana Močvara je projekt koji nastavlja tradiciju organiziranja koncerata intimnijeg ugođaja, pod umjetničkim vodstvom Nine Romić. Program je realiziran uz potporu HDS ZAMP-a.

PROGNOZA: Vrlo ugodna večer s dva sjajna domaća benda i odličan izbor za izlazak.

Upad: 30 kuna


LAIBACH: Tvornica kulture, 15. prosinca

Nakon proljetnog nastupa sa simfonijskim orkestrom u Lisinskom, Laibach će zagrebačkoj publici u Tvornici kulture u svojoj standardnoj postavi predstaviti novi studijski album "Also Sprach Zarathustra".

Novu glazbu Laibach je skladao za kazališnu predstavu "Tako je govorio Zaratustra", baziranu na filozofskom klasiku Friedricha Nietzchea. Predstavu je režirao Matjaž Berger u Anton Podbevšek teatru u Novom Mestu. Album prate već dva videospota, za numere “Das Nachtlied I” I “Vor Sonnen-Aufgang”. Prve recenzije albuma "Also Sprach Zarathustra" izuzetno hvale novo ostvarenje benda.

U Zagreb se Laibach vraćaju u sklopu europske turneje koja započinje 4. studenog u Budimpešti i uključuje više od 16 koncerata po kontinentu, a u Tvornicu kulture Zarathustru dovode 15. prosinca. Na novoj seriji nastupa bend će izvoditi potpuno novi program, pjesme s aktualnog albuma te prearanžirane klasike iz svog repertoara koje nisu izvodili godinama.

PROGNOZA: Premda posljednjih godina nastupaju na kojekakvim pozornicama, Tvornica je zapravo idealan prostor za Laibach pa će oni kojima je njihova glazba važnija od šušura koji ih prati, ovdje doći na svoje.

Ulaznice će u pretprodaji stajati 120 kn, a na sam dan koncerta 150 kn.

 


DARKO RUNDEK: Dom sportova (Zagreb) 16. prosinca

Nakon što je obišao dobar dio regije, Darko Rudek će svoju veliku turneju „Apocalypso Now“ zaključiti koncertnom u Maloj dvorani zagrebačkog Doma sportova.

Turneja 'Apocalypso Now', pokrenuta u znak 20 godina od objave albuma 'Apokalipso', započela mje 15. lipnja i nanizala čak 20 koncerata koje je pogledalo više od 110.000 ljudi.

Za ove je koncerte Rundek okupio glazbenike raznih generacija, od izvrsne dvadesetogodišnje saksofonistice Ane Kovačić i vječnog mladića Igora Pavlice na trubi, preko pripadnika nove zagrebačke scene Roka Crnića (Porto Morto) na basu i bubnjevima, Mire Manojlovića na udaraljkama i vibrafonu te Slivia Biočića na bubnjevima, gitari i basu, do članova Cargo Trija, violinistice Isabel i multiinstrumentalista Dušana Vranića Duce.

‘Osim ključnih momenata albuma, kao što su ‘Apokalipso’, ‘Grane smo na vjetru’, ‘Tranzit’, ‘More more’, ‘Senor’ ili ‘Štrajk željezničara’ Rundek i njegov bend proći će i kroz neke od najvažnijih pjesama raznoraznih repertoara, od Haustora do Cargo Tria.

PROGNOZA: Nakon što ga je na prošlom INmusicu pojelo ono golemo polje na koje ga je postavio nerazumni organizator, Rundek će priliku za zagrebački popravni imati u daleko primjerenijem, premda ne i idealnom, prostoru malog Doma sportova. Rundek je legenda i trerba ga podržati.

Za ulaznice će u pretprodaji trebati izdvojiti 100 kn, a na dan koncerta 120 kn.


SEVEN THAT SPELLS: Tvornica kulture, 22. prosinca

Izvrsni Seven That Spells u Tvornici će na već tradicionalnom predbožićnom koncertu predstaviti svoj novi album „OMEGA“, završnom djelu trilogije 'The Death And Resurrection Of Krautrock'. Seveni su „OMEGU“ pripremali tri godine, koliko su trajala snimanja u Americi i Hrvatskoj. Grupi se s druge strane Atlantika pridružio Blake Fleming, jedan od najcjenjenijih bubnjara nezavisne scene i suosnivač legendarnih The Mars Volta i Laddio Bolocko. Evoluirani zvuk Sevena prvo se mogao čuti u fantastičnom prvom singlu "Future Lords", nakon kojeg su podjelili i potpuno novu pjesmu "Out III".
"OMEGA" je završni dio trilogije "The Death And Resurrection Of Krautrock”, a službeno će ga u siječnju 2018. objaviti njemački Sulatron Records.

PROGNOZA: Seven That Spells su sjajni u studiju, a naprosto briljantni uživo, Tvornica je za njihove predbožićne nastupe svaki put rasprodana, a tako će vjerojatno biti i sada. Apsolutna preporuka.

Cijena ulaznica u pretprodaji iznosi 40 kn, dok će na dan koncerta za ulaz trebati izdvojiti 60 kn.

 


PIPS, CHIPS & VIDEOCLIPS: Vintage Industrial Bar, 20./21./22. prosinca

Pipsi se vraćaju u Vintage Industrial i to na dva dana, u četvrtak 21. i petak 22. prosinca gdje će odraditi dupli božićni koncert.

Ovim koncertom i bend pomalo zatvara 2017. godinu u kojoj su slavili 25. godina postojanja. Velika karijera benda mogla se naslutiti već po prvom pojavljivanju u javnosti, 1992., kada je njihov nastupni singl, briljantna navijačka himna "Dinamo ja volim", srušio sve rekorde slušanosti i postao neprikosnoveni hit godine. Prvi je album Pipsa "Shimpoo Pimpoo", izdan krajem 1993., bio stilski krajnje raznovrstan materijal, u rasponu od kabaretskog popa do žestokog punka, a nakon objavljivanja drugog albuma "Dernjava", 1995. bend osvaja i dotad mu nedostupne dijelove Hrvatske, te započinje proboj na susjedna tržišta Slovenije i Bosne i Hercegovine.

"Fred Astaire", sniman u proljeće 1997. dočekan je u hrvatskoj javnosti kao apsolutni kreativni trijumf benda, s jednakim oduševljenjem publike i kritičara. Treća ploča Pips, Chips & Videoclips gotovo je u svim anketama na kraju 1997. osvojila prvo mjesto, a ukus publike potvrdila je i prava žetva nagrada 1998.; četiri novinarske rock nagrade "Crni mačak" i dva Porina, onaj najprestižniji - za album godine te za najbolju vokalnu suradnju.

U studenom 1999. izlazi i njihov četvrti album "Bog", kruna njihovog dosadašnjeg rada i pravi pozdrav odlazećem tisućljeću. "Bog" je jedan od najvažnijih domaćih albuma desetljeća koji s lakoćom osvaja dva Porina i četiri Crna mačka. U travnju 2003. izlazi peti studijski album grupe - "Drveće i rijeke".

Bend izdaje još dva studijska albuma, 2007. "Pjesme za gladijatore", te svoj sedmi po redu, ''Wait'' 2013.

PROGNOZA: Pipsi u karijeri imaju gomiletinu sjajnih pjesama, a uživo su oduvijek čisti zicer, bez obzira na postavu koja prati Rippera. Apsolutna preporuka.

Koncerti su rasprodani.

 

CINKUŠI: Močvara, 29. prosinca

Cinkuši su sjajni etno bend koji već 20-ak godina svojim uzbudljivim koncertima uveseljava mnogobrojnu publiku, ali na njihove diskografske uratke treba dugo čekati.

Osam godina od njihovog posljednjog studijskog albuma "Špiritus Sanctus", Cinkuši su napokon objavili njegovog nasljednika. Ukupno četvrti studijski album (uz sjajan live album "Uživancija") nosi naziv "Krava na orehu", a Cinkuši su njegovim nazivom još jednom odali počast Krležinim "Baladama Petrice Kerempuha" koje su često citirali kroz karijeru, a iz kojih su izvukli naziv ovog albuma.

Cinkuše čine Tihomir Kruhonja – kontrabas; Mirko Radušić – ak. gitara; Igor Barić – violina; Nebojša Stijačić – el. gitara; Natalia B. Radušić – mandolina; Marko Meštrović - bubnjevi; u novije vrijeme pridružuju im se Nikola Santro - trombon; i Marko First – violina, a na koncertu u Močvari nastupit će uz goste koji će uveličati ovu svirku. Prije svih tu su Zoran Perić iz grupe Picksiebner te Krešo Oremuš na usnoj harmonici.

PROGNOZA: Svi oni koji su bili barem na jednom koncertu Cinkuša znaju što mogu očekivati – beskompromisni nastup benda kojeg se, kako muzikom tako i stavom, može nazvati kajkavskim folk-punkom, Cinkuši svojim etno izrazom pogađaju doslovce sve generacije od najmlađih do najstarijih, od ljubitelja klasične, jazz, narodne, starogradske glazbe do poklonika rocka, punka, world-music i alternativne scene. Na njihovim koncertima redovito vlada atmosfera sveopćeg snažnog doživljaja radosti i života, katarze, delirija i transa koji podjednako vibrira između publike i glazbenika.

Vrelo zvuka je novi Močvarin projekt posvećen promociji etno/world music/tradicijske glazbe. Uz koncerte će se u sklopu ovog projekta organizirati radionice, predavanja i posebna etno glazbena knjižnica. Vrelo zvuka se odvija pod umjetničkim vodstvom Emira Fulurije. Kontakt: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Upad: 40 kuna u pretprodaji, 60 na dan koncerta

 

BITIPATIBI: Tvornica kulture, 20. siječnja

Beogradski shoegaze/dream pop bend Bitipatibi vraća se u Tvornicu kulture nakon gotovo dvije godine, ovoga puta na krilima novog albuma "Lešnici divlji 2".

Bitipatibi su nastali u Beogradu 2009. godine, publiku su osvojili albumom "Lešnici divlji" koji je popraćen pozitivnim kritikama, a ubrzo nakon su prestali s radom. Na scenu su se vratili 2015. godine u nešto drugačijem sastavu, a od onda su nastupali diljem regije. Radi se o bendu koji s neodoljivom lakoćom publiku povlači u svoj dream pop svijet, a njihova posebnost najviše se krije u vokalu Une Gašić. Četiri godine nakon albuma "Lešnici divlji" nastavljaju svoju priču albumom "Lešnici divlji 2" koji sanjivim melodijama ponovno potiče posebno ugodne emocije kod slušatelja.

Bend se u Tvornicu vraća u proširenom sastavu, a uz Unu trenutnu postavu benda čine Dragan Mihajlović na bas gitari, Vladimir Marković na gitari i Ernest Džananović na bubnjevima. Na koncertu će im se pridružiti saksofonist Dušan Petrović i Todor Živković na gitari. Njihov aktualni album možete poslušati na sljedećem linku: https://bitipatibiband.bandcamp.com/

PROGNOZA: Atmosferični i hipnotički dream pop Bitipatibija izuzetno je ugodan za slušanje, a bend je uživo vrlo uvjerljiv. Apsolutna preporuka.

Ulaznice u pretprodaji možete nabaviti po cijeni od 35 kuna, dok će na dan koncerta upad biti 50 kuna.

 

ELEKTRIČNI ORGAZAM (Sviraj stare): Vintage, 26. siječnja

Kultna beogradska rock grupa Električni orgazam svoj nastup u Vintage Industrial Baru u sklopu programa Sviraj stare bazirat će na prvoj polovici dugogodišnje karijere, s naglaskom na albume Električni orgazam (1981.), Kako bubanj kaže (1984.), Distorzija (1986.) i Letim, sanjam, dišem (1988.).

Od osnivanja davne 1980., kada su scenom dominirali punk i new wave, istaknuli su se kao bend sa stavom koji je otvoreno odbacivao autoritete i eksperimentirajući stvarao svoj umjetnički izričaj te time postao jedan od glavnih jahača ex-yu novog vala. Mitska kompilacija Paket aranžman (1980.), kojom su se s tri pjesme ("Krokodili dolaze", "Zlatni papagaj", "Vi") prvi put predstavili široj javnosti uz tadašnje jednako bitne alternativne bendove Šarlo Akrobata i Idoli, ne samo da je Električnom orgazmu otvorila šansu za snimanje izvrsnog albuma prvijenca, već je postigla nezapamćen efekt kao jedan od najboljih i najznačajnijih albuma novog vala. Pohvale su se protezale i van regije gdje ih je Kris Bohn, novinar legendarnog britanskog magazina NME, već tada proglasio jednim od najuzbudljivijih nebritanskih sastava.

Hitovi “Debela devojka”, “Ja sam težak kao konj”, “Ne postojim”, “Vudu bluz”, “Kapetan Esid”, “Ša la la” s albuma Distorzija (1986.) lansirali su ih u sam vrh scene. Takvu su poziciju zacementirali i idućim albumom "Letim, sanjam, dišem" (1988.) kojeg su obilježile uspješne “Igra rock’n’roll cela Jugoslavija”, “Ti”, “Poljubi me i priznaj mi”, “Sve ste vi naše devojke”.

PROGNOZA: Gile i ekipa još uvijek mogu otprašiti dobar koncert, a ovaj repertoar je i najbolje što su u karijeri stvorili pa je dobar provod sasvim izgledan. Šteta je ipak što umjesto albuma "Letim, sanjam, dišem" neće svirati svoj drugi album "Lišće prekriva Lisabon".

Ulaznice su u pretprodaji od 15. prosinca po cijeni od 90 kn, a na ulazu 110 kn. Službena prodajna mjesta: Dirty Old Shop (Tratinska 18) i Vintage Industrial Bar (Savska 160).

 

ALGIERS: Močvara, 26. siječnja, Palach (Rijeka), 27. siječnja

Razne se godine spominju kao početak djelovanja ovog glazbenog kvarteta porijeklom iz Atlante, glavnog grada američke savezne države Georgije, no kako sami članovi grupe Algiers navode, tek su 2012. objavom prvog singla "Blood" shvatili da je to ono čemu su težili tijekom godina glazbenog istraživanja. Ta se njihova vizija u potpunosti iskristalizirala do objavljivanja istoimenog albuma prvijenca tri godine kasnije, albuma koji je izašao za jednu od najznačajnijih nezavisnih etiketa danas - Matador Records.

Njihov je spoj gospel vokala i gitarističke glazbe u rasponu od post-punka Gang Of Four ili A Certain Ratio do elektropunk i industrial prizvuka kultnih Suicide, zaintrigirao glazbenu kritiku koja je u pravilu ostala zatečena originalnošću i visokom razinom kvalitete koju su već na svom prvom albumu Algiers isporučili. Kao i obično, postojala je kod mnogih skepsa i strah od "ukletog" drugog albuma koji se nerijetko događa onima koji se odlučuju implementirati nove i nekonvencionalne ideje, pa se takvi već na svom drugom pravom izdanju počinju vrtjeti u krug bezuspješno tražeći izlaz iz okova revolucionarnog albuma prvijenca.

Algiers su uvjerljivo demonstrirali kako u njihovom slučaju strahu mjesta nije bilo, jer je drugi album "The Underside of Power" razoružao i najveće skeptike, donijevši im hvalospjeve od mnogih važnih glazbenih medija kao što su A.V. Club, AllMusic, Drowned In Sound, Clash, Alternative Press, The Quietus i The Wire. Snimljen u Bristolu, a produciran od Adriana Utleya (Portishead) ovaj album snažno i beskompromisno progovara o sadašnjosti koju proživljava ova četvorka smještena između New Yorka, Londona i Atlante. Stvarnost je to koju podjednako diktira Trumpova Amerika kao i sve izraženija ksenofobija u Velikoj Britaniji, stvarnost kojoj se Algiers odlučno suprotstavljaju svojim strastvenim spojem gospela, soula i post punka.

Algiers su Franklin James Fisher na vokalu, Ryan Mahan na bas gitari, Lee Tesche na gitari, a odnedavno je punopravni član benda i Matt Tong, nekadašnji bubnjar i suosnivač grupe Bloc Party.

PROGNOZA: Algiers su bend oko kojega se s pravom uskovitlao veliki hype i definitivno jedno od najzanimljivijih gostovanja ove sezone. Uživo su izvrsni, stoga apsolutna preporuka.

Ulaznice po promotivnoj cijeni od 65 kuna u prodaju u Dirty Old Shopu (Tratinska 18 ) i Rockmarku (Berislavićeva 13) kreću 24.11. i po toj cijeni moći će se kupiti do 3.12. Nakon tog datuma cijena će im biti 80 kuna, a na ulazu kluba na dan koncerta 100 kuna.

 

U.K.SUBS: Boogaloo, 4. veljače

Londonske punk rock legende U.K. Subs na čelu s neuništivim Charlieom Harperom koji i u sedamdest i četvrtoj godini života nastavlja konstantu turneja, slove za predvodnike druge punk generacije uz Dead Kennedys, Anti Nowhere League, The Exploited, GBH, Discharge, Partisans...

Prvi singl ”C.I.D.” objavili su 1978. godne i odmah se se pojavili i u glazbenoj TV emisiji “Top Of The Pops”. Kada je 1979. godine izašao njihov prvi album “Another Kind Of Blues” su odmah dospjeli u prvi plan punk scene, djelomočno zahvaljujući i velikoj diskografskoj kući RCA. Za RCA su objavili još tri albuma sa kojima su postali najpoznatiji punk rock band druge generacije i jedan od najuspješnijih punk - rock bendova sa čak sedam uleta na „ UK Top 30“ između 1978. i 1981.

Pjesma „Warhead“ postala je internacionalna punk himna, a 2008. se ponovo popela na top liste zahvaljujući novoj verziji snimljenoj za film “Made In England”. Albumi „Another Kind Of Blues“ (1979), „ Brand New Age“ (1980), „Crash Course – Live“ (1980), „Demolished Responsibility“ (1981) su došli do „UK Top 10“ te na listu najbitnijih punk rock albuma.

U.K. Subs su prvi band koji je svirao iza tadašnje „željezne zavjese“, točnije u Poljskoj, zatim su obišli Sjevernu i Južnu Ameriku, Japan, Australiju, Europu, svirajući godišnje i do dvjestotinjak koncerata. U Hrvatsku su prvi put stigli 1986. godine gdje su u kultnom zagrebačkom klubu „Kulušić“ odsvirali koncert za pamćenje. Nakon toga su nas obilazili svakih par godina i bili jedan od rijetkih bendova koji su se usudili doći za vrijeme rata i to nekoliko puta, pa tako i 1991. Koncertni zapis iz zagrebačkog kluba „Jabuka“ iz 1993. objavljen je kao bonus CD na njihovom albumu „Normal Service Resumed“ iz 1994 .godine.

Kao gosti večeri će nastupiti zagrebačke lokalne legende Skretničari koji pričaju svoju priču uličnog punka već više od dva desetljeća. Njihova himna „Banda s Mažuranca“ je definitivno punk klasik koji samo zbog toga jer nije ovjekovječen na vinilu ne prelazi lokalne granice. Drugi gosti su Eksodus koji su djelovali 1985. na lokalnoj sceni, nastali od ex članova legendarne punk grupe Skol.

PROGNOZA: UK Subs su legende punk rocka i premda, razumljivo, nisu ono što su bili prije 40 godina kada su počinjali, svatko tko je ikada volio punk morao bi ih doći vidjeti i podržati neuništivog Charliea Harpera.

Početak koncerta je najavljen u 20 sati, a cijene ulaznica iznose 70 kn u pretprodaji, dok će na dan koncerta ulaznice koštati 90 kn.

 

THE SONICS: Vintage Industrial Bar, 13. veljače

Kad god se spomenu garažni rock, punk, hard rock ili grunge opći je konsenzus da bi bez jednog imena budućnost navedenih glazbenih pravaca bila i više nego upitna. Još je davne 1960. u Tacomi, gradu smještenom 50 km južno od Seattlea, gitarist Larry Parypa sa svojim srednjoškolskim prijateljima, uz pomoć brata i mame pokrenuo u početku instrumentalne The Sonics, bend koji je rock'n'rollu udahnuo divlju energiju kakva se dotad nije mogla ni zamisliti.

Nakon niza izmjena do sredine šezdesetih ustalila se klasična postava The Sonicsa koju su činili Gerry Roslie na klavijatuarama i vokalu, Andy Parypa na basu, Larry Parypa na gitari, Rob Lind na saksofonu, usnoj harmonici i vokalima te Bob Bennett za bubnjevima. Ova je petorka u samo godinu dana snimila i objavila dva albuma koja će se desetljećima kasnije vrtjeti na gramofonima mnogih budućih velikana rock glazbe. Ispostavilo se da su i "Here Are The Sonics" objavljen u ožujku 1965. i "Boom", objavljen nepunih godinu dana kasnije, bili uistinu revolucionarna izdanja kojima su The Sonics kao nitko prije njih demonstrirali kako rock'n'roll može biti sirov, divlji i neobuzdan. S glasnim gitarama, vrištećim vokalima i razarajućim bubnjevima snimljenima samo jednim mikrofonom The Sonics su bili, pokazalo se, daleko ispred svog vremena pa iz današnje perspektive nije nimalo začuđujuće što su ovakvi genijalci već godinu dana poslije prestali s radom. Neki su upisali studij, neki prešli u druge bendove, a saksofonist i budući pjevač The Sonicsa Rob Lind je 1967. mobiliziran i kao pilot borbenog aviona odlazi u Vijetnam.

Iako se dobrih 10 godina činilo da će The Sonics ostati dijelom zaboravljene rock'n'roll povijesti, eksplozija punka iznova ih vraća u fokus javnosti, u prvom redu zahvaljujući američkim punk bendovima poput The Cramps ili The Dead Boys, te ih se sve češće navodi kao proto-punk bend i jednu od najvažnijih karika u nastanku ovog glazbenog pokreta. Kad je krajem osamdesetih došlo do bujanja lokalne scene u susjednom Seattleu, The Sonics, ponajviše zahvaljujući Mudhoneyu, iznova postaju zanimljivi glazbenim medijima, a kad ih je Kurt Cobain naveo kao jedan od bitnih utjecaja na Nirvanu, posebno apostrofirajući nevjerojatan zvuk njihovih bubnjeva, ovo se ime proširilo diljem svijeta. Odjednom su ljudi postali svjesni da su The Sonics pjesme čuli u obradama Brucea Springsteena, Flaming Lipsa ili The Crampsa, a ako ne tad desetak godina kasnije mnogi su shvatili čije to ime James Murphy ponavlja četiri puta na samom kraju pjesme "Losing My Edge" njegovih LCD Soundsystema, pjesme kojom je odao počast velikanima glazbe 20. stoljeća.

U vrijeme kad izlazi singl LCD Sounsystema događa se veliki post-punk i garage rock revival u sklopu kojeg ime The Sonics iznova pune novinske retke, budući da ih The White Stripes navode kao jedan od najvećih uzora, no još se jednom prašina oko njih slegla, a da to nije rezultiralo njihovim trajnim okupljanjem. I kad se već činilo da nema nade da ih se vidi s ove strane Atlantika, prije dvije godine, na veliko iznenađenje njihovih sve brojnijih obožavatelja, izlazi sjajan album "This Is The Sonics", kojim između ostalog postaju rekorderi kad je u pitanju vremenski razmak između dva studijska izdanja.

PROGNOZA: The Sonics su klasik i jedna od najvažnijih pojava u povijesti rock glazbe i premda, razumljivo, nisu baš isti kao prije pola stoljeća, apsolutno ih vrijedi pogledati.

Ulaznice po promotivnoj cijeni od 100 kuna bit će u prodaji od 7.11. u Dirty Old Shopu (Tratinska 18) i Rockmarku (Berislavićeva 13). Od 27.11. cijena će im biti 120 kuna, na ulazu kluba Vintage na dan koncerta će koštati 150 kn, a ulaznice su dostupne i preko web stranica Dirty Old Shopa i Rockmarka.

GHOSTPOET: Močvara, 24. veljače

Ghostpoet slovi kao jedan od najperspektivnijih i najoriginalnijih autora koji su se pojavili u britanskoj glazbi u ovom desetljeću, a svakako je jedno od najsvježijih i najaktualnijih imena na svjetskoj glazbenoj sceni danas.

Iako ga, ovisno o albumu, pokušavaju žanrovski smjestiti u hip-hop, trip-hop, alt-rock i indie-rock, nazivajući ga reperom jednako koliko i izvedbenim pjesnikom, najispravnije bi bilo reći da je Ghostpoet izvan svake kategorije.

Sa svjetski poznatim "Shedding Skin" iz 2015. odmiče se od elektroničkih ritmova i raspršenih aranžmana koji obilježavaju njegov debitantski album "Peanut Butter Blues & Melancholy Jam" i nastavlja više u alt-rock obojenim aranžmanima. Tranziciju na puniji zvuk benda završava najnovijim albumom "Dark Days & Canapés".

Vodi raskošan dijalog s trip-hop melankolijom, njeguje glazbenu estetiku Massive Attacka i oživljava zvuk Trickyja, no ne drži se samo trip-hop ritmova već se kreće u raznolikijem rasponu. Glazbeno neki dijelovi jasno odražavaju"Mezzanine" doba Massive Attacka ili podsjećaju na prve ploče Portisheada. Paralele su se povlačile i s vjerojatno najvećim reperom iz Velike Britanije, Roots Manuvom, ali su utjecaji pristizali i daleko izvan klasičnog kanona hip-hopa – od Radioheada i Gila Scott-Herona do post-dubstepa Buriala.

Ghostpoet (pravim imenom Obaro Ejimiwe) u svojoj karijeri do sada je izdao četiri albuma, od kojih su čak dva nominirana za Mercury nagradu: "Peanut Butter Blues & Melancholy Jam" (2011.) i "Shedding Skin" (2015.). Sva izdanja pratile su salve pozitivnih kritika.

PROGNOZA: Ghostpoet u Zagreb stiže u naponu snage, a Močvara je idelano mjesto za njegov glazbeni izričaj. Ne pokvare li sve hipsteri koji će doći biti viđeni i brbljati tijekom pjesama, mogao bi to biti sjajan nastup.

Cijena ulaznica iznosi 119 kn.

 

INSOMNIUM (Finska),TRIBULATION (Švedska): Močvara, 29. ožujka

Insomnium su već svojim prethodnim nastupom u Zagrebu, u ulozi predgrupe na Dark Tranquillity koncertu, stekli mnoštvo fanova. Stoga ne čudi da je najava njihovog prvog headlinerskog nastupa koji se trebao dogoditi u listopadu 2015. izazvala ogroman interes među domaćom metal publikom. Na žalost, zbog bolesti u obitelji čitava je turneja bila otkazana, pa su i fanovi u Hrvatskoj morali čekati novu priliku. U međuvremenu Insomnium su povećali broj sjajnih albuma objavivši "Winter's Gate", konceptualno djelo sastavljeno od jedne pjesme u trajanju od 40 minuta te time učvrstili svoju poziciju jednog od najvećih i najcjenjenijih melodičnih death metal bendova današnjice.

Sa sobom dovode i pravu poslasticu - fantastične Šveđane Tribulation. Nakon što su svoju karijeru započeli kao klasični old school death metal bend, ubrzo su pokazali da su mnogo više od toga. Tako su uvođenjem gothic i psychodelic rock utjecaja proširili svoj glazbeni izričaj pa ih kritičari uspoređuju sa šarolikim društvom, od At the Gates i Mercyful Fate do Hawkwind i Led Zeppelin. Ta kombinacija pokazala se dobitnom s obzirom da je album "The Children of the Night" naišao na sjajne reakcije i zauzeo najviša mjesta prilikom izbora najboljeg metal albuma 2015. , a bendu donio mnogobrojne svjetske turneje s bendovima poput Paradise Lost, Deafhaven, Arch Enemy... Svoj novi album Tribulation su najavili za siječanj 2018.

PROGNOZA: Nordijci su doma sa svim vrstama metala, pa će tako i ovo biti čisti zicer za ljubitelje žanra.

Upad u pretprodaji: 120 KN, na dan događanja na blagajni kluba: 140 KN

 

TRIVIUM: Tvornica kulture, 01. travnja

Američki Trivium, jedan od trenutno najzanimljivih bendova na metal sceni dolaze iz Orlanda na Floridi, SAD i djeluju od 1999. godine. Poznati su po svojoj stilskoj mješavini heavy metala, metalcorea, thrash metala i melodičnog death metala. Svoj prvi album „Ember to Inferno“ su objavi 2003. godine za manje poznatu diskografsku kuću Lifeforce. 2004. potpisuju za prestižnu diskografsku kuću Roadrunner i za njih objavljuju osam albuma i dvadesetak singlova. Do sada su prodali više od milijun albuma diljem svijeta. Posljednji album „The Sin and the Sentence“ je objavljen 20. listopada 2017. U Zagrebu će nastupiti u sklopu svoje europske turneje u nedelju 01. travnja u dvorani Tvornica Kulture.

Kao posebni gosti na ovoj turneji dolaze hardcore thrash metalci Power Trip iz Texasa koji promoviraju svoj drugi album „Nightmare Logic“ i britanski death metalci Venom Prison koji promoviraju svoj prvi album „Animus“.

PROGNOZA: Trivium spada u vrh svjetske metal scene, a ovaj je nastup vhunska poslastica za ljubitelje metala.

Cijene ulaznica iznose 160 kn do 01. prosinca, od 02. prosinca će ulaznice koštati 190 kn, dok će na dan koncerta ulaznice koštati 210 kn.

 

 EDITORS: Tvornica kulture, 17. travnja

Bend predvođen karizmatičnim frontmanom Tomom Smithom jedan je od onih koji su 15 godina karijere prilično pažnje posvetili Hrvatskoj. Dosad su u Zagrebu nastupali 4 puta, posljednji put u prosincu 2015. kad su bez problema raspodali Tvornicu kulture.

Editors su nastali 2002. godine u engleskom Staffordu i samo nakon tri godine lansirani su među nove otočke rock zvijezde. Debitantski album “The Black Room” iz 2005. sa singlovima “Munich”, “Blood” i “Bullets” osigurao im je nominaciju za prestižnu nagradu Mercury te nastupe na velikim festivalima poput Lollapalooza i Coachella. Nasljednik “An End Has A Start” svjetlo dana ugledao je dvije godine kasnije sjurivši se ravno na prvo mjesto britanske top liste albuma te im je donio prve nastupe na Glastonburyju. Najveći uspjeh grupa je polučila trećim albumom – “In This Light And On This Evening” (2009.) na kojem se nalazi megahit “Papillon”, a njega je naslijedio sjajni uradak “The Weight Of Your Love” (2013.) te jednako uspješan "In Dream" iz 2015. godine. Novi album Editorsa bit će objavljen u siječnju.

PROGNOZA: Tom Smith, Russell Leetch, Ed Lay, Justin Lockey i Elliot Williams treći put dolaze u klub u Šubićevoj kojeg su već dva puta rasprodali danima uoči nastupa. Malo tko ovdje ima tako odanu publiku, a u kombinaciji s uživo uvijek uvjerljivim Editorsima to je garancija još jednog vrlo dobrog koncerta.

Od 29. listopada do 16. Travnja za ulaz će trebati izdvojiti 170 kn, a na dan koncerta 200 kn.


SOHN: Tvornica kulture, 5. svibanj 2018.

SOHN, sjajan britanski glazbenik, producent i multi-instrumentalist na premijerni hrvatski nastup dolazi na krilima novog albuma “Rennen” koji otkriva bogatstvo melodija, demonstrirajući njegov sjajan vokal te vještinu stvaranja atmosferične i soulful elektronske glazbe koju predstavlja s punokrvnim bendom.

Iza imena SOHN se krije Christopher Taylor, britanski majstor atmosferičnih tonova, pomno kreiranih beatova i sjajnog glasa. Londonski glazbenik, tekstopisac i producent u svijet glazbe je ušao uz gitaru i piano, a kao SOHN je s adresom u Beču od 2012. objavljivao singlove spajajući kantautorske vještine i apstraktnu elektronsku glazbu, istovremeno radeći remikseve za imena kao što su Lana Del Rey i Rhye.

SOHN je svijetu predstavio svoju kombinaciju elektronske glazbe, sa soul i pop melodijama na hvaljenom debitantskom albumu “Tremors” iz 2014. Mediji su njegov sjajan vokal i produkciju obojanu melankolijom usporedili s imenima kao što su James Blake i Jamie Woon, ali SOHN je svemu dao svoj autentični potpis, te ga je prvijenac iz anonimnosti lansirao u međunarodnu zvjezdanu postavu. Uz ogroman uspjeh albuma, SOHN je zaokupio pažnju medija diljem svijeta, koji su hvalili njegov kristalno čisti tenor koji postiže visoke note savršene u njegovoj krhkosti, nazivajući debi pokaznim materijalom kako indie R’n’B treba zvučati.

Album sa singlovima poput “Bloodfows” i “Lessons” je preslušan više od 60 milijuna puta na Spotifyju, te ga je lansirao na lineupe nekih od najvećih festivala, a SOHN je obišao svijet tri puta u dvije godine i predstavio live postavu koja je spojila elektronski glazbu i instrumente u besprijekorno hipnotičko iskustvo.

Aktualni “Rennen” predstavlja njegov najpustolovniji album do sada na kojem istražuje nove mogućnosti i mračniju stranu R’n’B zvuka.

PROGNOZA: SOHN je redoviti gost najvećih svjetskih festivala i koncertni zicer. U ovome mogu uživati oni kojima ni R’n’B ni elektronika nisu primarni glazbeni izbor.

Cijena ulaznica u pretprodaji je 90 kn, dok će na dan koncerta iznositi 110 kn.


YO LA TENGO (SAD): Pogon Jedinstvo, 11. svibnja

Nakon Mark Lanegan Banda i Fleet Foxesa u Tvornici te Zole Jesus u Močvari vrijeme je za najavu još jednog u nizu koncerata kojima se primoštenski festival SuperUho promovira u Zagrebu. Tako će uz kultne The Sonics, koji u Vintage Industrial Bar dolaze 13.02., Zagreb biti u prilici iznova gledati jednog od najobožavanijih američkih "malih" bendova - Yo La Tengo.

Nastavši 1984. kao glazbeni projekt budućih supružnika Ira Kaplana (gitara, klavir, vokali) i Georgie Hubley (bubnjevi, klavir, vokali), kojima se osam godina kasnije priključio basist James McNew, Yo La Tengo su s vremenom stekli kultno sljedbeništvo te postali jednim od najvećih miljenika glazbene kritike diljem svijeta. Za sobom imaju četrnaest redom izvrsnih albuma prekrasne, intrigantne, eksperimentima sklone i nerijetko bučne pop glazbe, radili su glazbu za filmove ali i snimili temu za kultne Simpsone, glumili su The Velvet Underground u filmu "I Shot Andy Warhol" te dijelili pozornicu s mnogim drugim glazbenim velikanima.

PROGNOZA: Yo La Tengo su prije točno četiri godine prvi put nastupili u Zagrebu, oduševili ga ali i bili podjednako oduševljeni ovim gradom i njegovom publikom. Malo je bendova koji mogu biti tako veličanstveno nježni i jednako impresivno moćni i bučni kao sjajni Yo La Tengo. Apsolutna preporuka.

Ulaznice po promotivnoj cijeni od 130 kn u prodaji su u Dirty Old Shopu (Tratinska 18 ) te Rockmarku (Berislavićeva 13). Od 27.11. cijena će im biti 150 kn, a na ulazu će koštati 180 kn, naravno ukoliko dotad ne budu rasprodane.

 

BODY COUNT: Tvornica kulture, 19 lipnja

Pioniri crossovera i jedan od najvećih bandova koji je spajao hip hop i metal, mitski Body Count iz Los Angelesa, dolaze u Tvornicu kulture 19. lipnja 2018. na svoj prvi hrvatski koncert nakon daleke 1997. godine.

Predvođeni jednim od najvećih rap izvođača svih vremena, velikim Ice T-jem, Body Count sviraju sirovi old school crossover, brutalnu mješavinu hip hopa i metala. Kroz godine su mijenjali postavu, raspadali se i ponovo sastavljali, no kultno sljedbeništvo koje band ima uvijek ih je čekalo na koncertima diljem svijeta.

Početak benda jedna je od najvećih priča svjetske alternativne scene. Ice T je, osim rapa, u mladosti bio veliki fan hard rocka i metala, jednako kao i nekolicina njegovih prijatelja iz srednje škole u Crenshowu, djelu južnog Los Angelesa. Tijekom 80-tih već je stvorio veliko ime na hip hop sceni, pa se početkom 90-tih paralelno posvetio bendu koji je osnovao upravo s prijateljima iz srednje škole. Prve nastupe Body Count su imali na Lollapaloozi kada im je Ice T poklonio pola satnice svog seta, a prvu snimku na njegovom samostalnom albumu “O.G. Original Gangster”, koji se smatra jednim od najvažnijih gangsta rap ploča. Upravo na njemu, prije same pjesme “Body Count” Ice T objašnjava odgovara na optužbe da se prodao jer ubacuje elemente rocka u rap. No, sve je eksplodiralo debi albumom i superkontroverznim singlom “Cop Killer”, uz kojeg su išle ništa manje opasne “KKK Bitch” (koju su od nas obradili Kawasaki 3P i Nered), “Evil Dick”, “Momma’s Gotta Die Tonight”, “There Goes The Neighborhood” te “Body Count’s In The House”, jednom od velikih favorita mnogih rock klubova ovih prostora. Album je digao na noge kompletnu bijelu Ameriku, od predsjednika Busha i članova Senata do Charltona Hestona, pa je u konačnici povučen kako bi se “Cop Killer” zamjenio malo manje problematičnom novom verzijom pjesme “Freedom Of Speech”.

U godinama koje su slijedile BC su imali uspona i padova, boljih i lošijih izdanja, a nažalost čak tri člana originalne postave ubrzo su preminuli - bubnjar Beatmaster V i guitarist D-Roc od bolesti, a basist Mooseman kao žrtva drive-by pucnjave. Ipak, posljednjih nekoliko sezona uspjeli su realizirati dva dobra albuma, “Manslaughter” i ovogodišnji “Bloodlust” čiji singl “Black Hoodie” je čak bio nominiran za Grammyja. Dakako, zbog neuništivog Ice T- ja i krucijalnih koraka koje su napravili prije više od 25 godina Body Count ne samo da su izdržali test vremena nego su danas jedna od najtraženijih live atrakcija na planeti.

PROGNOZA: Headlineri velikih svjetskih festivala odsvirati će jedan od rijetkih klupskih nastupa iduće godine upravo u Tvornici, a sudeći prema velikoj bazi fanova koju band ima na ovim prostorima, najveći zagrebački rock klub trebao bi biti krcat toga dana. Skakanje do plafona i zboj u potocima.

Prodaja ulaznica kreće u petak, 8. prosinca u 9:00. Prva cijena od 150 kn na snazi će biti do 31. prosinca. Od početka 2018. do 18. lipnja za ulaz će trebati izdvojiti 170 kn, a na dan koncerta 190 kn.